rybbe
12 oktober 2010
· 614 Inlägg
DeadNation skrev:
Nu har bilen varit inne på felsökning med dator och den visar ingenting. dom på verkstaden sa att den va väldigt känslig med tändkablar / rotor / fördelare och rekommenderade mig att kolla detta och då återstår ju frågar... hur gör jag detta? men lite hjälp klarar jag det för tummen mitt i handen har jag då inte :p
alternativt att jag beställer dessa saker nya vilket kommer kosta ca. 1500kr vilken inte är så blodigt
Precis som jag och lite andra folk var inne på här tidigare så kan det precis som verkstaden säger vara något med tändningen.
Jag skulle till och börja med rekommendera dig att kolla om jag har skrivit här tidigare rotorn och fördelaren. om du plockar loss fördelaren så kan du väldigt lätt se ifall dom bläck som sitter i den är helt nerslitna eller inte.
Jag antar att din seat är 4 cylindrig och därför finns det 4 st bläck i fördelaren. kolla så att inte dessa är helt nerslitna.. är dom det så kan det mycket väl vara det som är felet. tycker då dock kanske ochså att bilen borde vara lite svårtstartad. och detta är ju inget du skrivit att den är tidigare ifall.. kolla även rotorns bläck ifall det är helt slut..
Men precis som sagts här tidigare så skulle det mycketväl kunna vara tändkablarna som är åt helvete med.
Mät upp dessa.. är det biltema kablar som sitter på så skulle jag direkt slänga dom åt helvete och gått och köpt nya orginal/kvalitetskablar även ifall det visar sig att det är felet eller inte. Har varit med om flera gånger att bilar ej går som dom ska pågrund av billiga skittändkablar från tex biltema. senast nu på min egen saab där förre ägaren monterat biltema kablar och bilen sluta ladda fullt och gick allment dåligt.. efter jag bytte till saabs orginal tändkablar ladda han fullt igen precis som han ska och det kändes som jag fick ut typ 80 hk till bara genom att byta kablarna.
Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld