Fusklapp på Säkerhetskontroll till uppkörning

Nystedt88
6 oktober 2010 · 411 Inlägg

ja som rubriken lyder får man ha en fusklapp till säkerhetkontrollen? min körlärare säger att man FÅR ha det, men lite osäker blir man ju ändå?


tackar för svar MVH

Volvo 240 "Hjördis" (1980)
Volkswagen Passat "Familjebilen" (2013)
sk8ville
7 oktober 2010 · 653 Inlägg

Varför ska du ha de? Lär dig den utantill istället, brutalt enkel ju!

Smoke tires not drugs
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
Nystedt88
7 oktober 2010 · 411 Inlägg

jo jag kan den ju, men om man skulle glömma någåt tänkte jag mera på om man fick använda nått sådant

Volkswagen Passat "Familjebilen" (2013)
Volvo 240 "Hjördis" (1980)
sk8ville
7 oktober 2010 · 653 Inlägg

svårt o glömma hur man ska kolla om den blinkar eller om tutan fungerar... o du får ju inte göra alla delarna, de e typ bara två tre saker du ska kolla. Jag fick kolla så att vindrutetorkarna o tutan fungerade tongue

Smoke tires not drugs
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
Nystedt88
7 oktober 2010 · 411 Inlägg

ah det är ju olika för alla men men får väll hoppas det går bra iaf tongue

Volkswagen Passat "Familjebilen" (2013)
Volvo 240 "Hjördis" (1980)
melodic_death_metal
7 oktober 2010 · 622 Inlägg

nör man kör upp ör lastbil så får man ha en fusklapp, men den får inte beskriva vad som skall göras iaf wink

LordLife
7 oktober 2010 · 998 Inlägg

Eller så kanske du har tur och inte får göra något utan bara köra, det fick jag smile   men som sakt det är inte svårt att lära sig, Öva på bilen hemma.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
fwd
7 oktober 2010 · 137 Inlägg

Träna hemma, jag hade en lapp som jag fått ifrån körskolan som jag läste kvällen innan. Inte alls svårt att lära sig, försök bara komma på en "ordning" för allting. Halvljus + blinkers på höger sida. Helljus + blinkers på vänster osv... Då ska det inte vara något som helst problem. Själv fick jag kolla bromsar + styrservo, glömde handbromsen(!) och fick ändå godkänt smile

J0ck3e
7 oktober 2010 · 247 Inlägg

Nystedt88 skrev:
jo jag kan den ju, men om man skulle glömma någåt tänkte jag mera på om man fick använda nått sådant

Äe skit lugnt. du får bara en del. Jag fick kolla mönstret på däcken roll

Mvh Jocke
Hatar dryga personer.
Rock-Star
7 oktober 2010 · 2 982 Inlägg

fusklapp? vaaaaaaa d va ngt nytt för mig.

FordRSC Los geht's, Schumacher
7 oktober 2010 · 1 510 Inlägg

Bara att kolla att lampor fungerar/bländar ej, att däcken är i bra skick och sitter fast. Broms/handbroms fungerar. Sen kolla reglage och sånt inne i bilen. Klart! big_smile  Hade noll koll på att man kan råka ut för en sådan kontroll vid uppkärning. Så när snubben bad mig om det så var det bara att improvisera! tongue

Senast redigerat av FordRSC (7 oktober 2010)

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
IceEyes Varningar: För många..
7 oktober 2010 · 2 552 Inlägg

Till lastbil får man ha en checklista vid säkerhetskontrollen. Den får dock inte beskriva hur man ska göra.

Till vanlig personbil känns det ganska onödigt då det inte är särskilt mycket att hålla reda på. smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Dratsab Leg. Fartdåre
7 oktober 2010 · 306 Inlägg

När jag körde upp första gången så failade jag på det här.. andra gången så frågade jag kontollanten "ska jag inte göra en säkerhetskontroll?" som svar fick man "äsch, vafan ska du göra det för? vi kollar ju dessa dagligen!" så ja venne.. de är lite till o från xD

Mvh
Tommie

En gång Evo alltid Evo...
xXSammy
7 oktober 2010 · 6 590 Inlägg

Får man ha fusklapp på skrivningen också då?

De/Dem
Lundgren_85 Lastbilschaufför
7 oktober 2010 · 123 Inlägg

På C/CE är det ju lite mer att kolla. Fler funktioner och ställen/infästningar som ska vara ok för en säker färd. Dumt om värmaren i torken inte fungerar när det blir minus :S

Volvo 745 GL "Ingvar" (1992)
PerfectionR Japanese Engineering
7 oktober 2010 · 690 Inlägg

Jag kunde det redan när ja var 13-14 så du borde också kunna det!

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
mulleri
7 oktober 2010 · 508 Inlägg

fwd skrev:
Träna hemma, jag hade en lapp som jag fått ifrån körskolan som jag läste kvällen innan. Inte alls svårt att lära sig, försök bara komma på en "ordning" för allting. Halvljus + blinkers på höger sida. Helljus + blinkers på vänster osv... Då ska det inte vara något som helst problem. Själv fick jag kolla bromsar + styrservo, glömde handbromsen(!) och fick ändå godkänt smile

vad har du för bil med blinkers på båda sidor hahahha

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang