8094
Sök

Ang bilar med många ägare.

3 182 Inlägg
7 oktober 2010
Trådstartare
är intresserad av en opel manta från 87 som jag har spanat på ett tag, nu är det så med dagens bilannonser att alla suddar ut regnummret av nån anledning men av en slump så fan jag föra ägaren  genom googles bildsökning, och hittade regnummret på det sättet och denna bil har 25 ägare oki att det är en manta men 25 ägare hur fan går detta till. är detta nån bil att satsa på eller ska man skita i den. bilen i fråga ser väldigt fin o välvårdad ut av det man ser på bilderna.

6 732 Inlägg
7 oktober 2010
Kan varit familjeägd..alltså de som nästan min bil gick igenom; morsan var tvungen att stå på bilen medan jag var under 18, flyttades automatiskt till mig sen men de blev en extra ägare för de

De/Dem

4 767 Inlägg
7 oktober 2010
Varje bilfirma som haft den räknas som en ägare också.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
7 oktober 2010
skit i hur många ägare det är å åk och kolla på den istället .
hur många ägare det är på bilen avgör inte skicket på bilen

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

812 Inlägg
7 oktober 2010
min förra bil hade 7 ägare dock så var det bara 3 som hade kört med den, så man skall inte bara gå efter antal ägare. maila bilprovningen så får du dom 3 senaste protokollen

1 758 Inlägg
7 oktober 2010
Generellt brukar det väl tyvärr vara så att bilar med många ägare ofta är mer slitna än de som har haft få ägare.
Men det behöver ju självklart inte vara så, den 23e ägaren kanske har renoverat hela bilen!
Så som turboforssen säger: åk och kolla på den! Bästa sättet att kolla skicket! smile

564 Inlägg
7 oktober 2010
jag hade tidigare en bmw 7-serie, den hade haft 18 ägare på 10 år. En av de bästa bilar jag haft. Jag brukar inte bry mig särskilt mycket om hur många ägare bilen haft, jag går på skicket.

En manta är ju en biltyp som generelt ofta byter ägare. Den kan ju vara i kanonskick trots 25 ägare, nån av alla 25 kan ju ha fräschat till den lite extra. wink

7 606 Inlägg
7 oktober 2010
schnauz skrev:
Generellt brukar det väl tyvärr vara så att bilar med många ägare ofta är mer slitna än de som har haft få ägare.
Men det behöver ju självklart inte vara så, den 23e ägaren kanske har renoverat hela bilen!
Så som turboforssen säger: åk och kolla på den! Bästa sättet att kolla skicket! smile

precis,, jag har dragit hem en Granada 2,8 GHIA, 3 ägare inom samma familj, aldrig renoverad,, ja det låter ju som en pärla eller hur wink

men NEJ den är mkt skabbig i karossen, bucklig å rostig,, motorn skär närsomhelst, å autlådan är totalkass,, så meo,, antal ägare har INGEN betydelse,, utan skicket smile
Senast redigerat av granadadr (7 oktober 2010)

3 182 Inlägg
7 oktober 2010
Trådstartare
jo det är sant. hade tänkt att titta på den endå. men hur reder man ut hur många bilhandlare den har haft går det ens att få reda på. vad jag har får reda på så är den renoverad/omlackerad för ca 5år sedan av någon tidigare ägare.

998 Inlägg
7 oktober 2010
bilen är 23 år gammal, händer mycket på så lång tid, min 850-94  hade 14 ägare när jag köpte den 2003. 8 var bilhandlare. Som Sakt innan kan vara inom familjen också, farfar köpte den, hans son tog över den, sen sin son, dotter, mamman, kompis till familjen.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Trucker
2 710 Inlägg
7 oktober 2010
Brukar generellt inte bry mig om antalet bilägare, men 25 är ändå ganska många. Bilen är 23år gammal, alltså kan man säga att det knappt är nån som ägt den mer än 1 år (om man ser det så..). Och det är ju inte bra.

Men dra o kika på den vetja! Antalet ägare säger fortfarande inget om skicket wink
Mvh

Fart missbrukare

209 Inlägg
7 oktober 2010
Folk kan ha haft den som sommar eller vinter bil och har man då inget bra ställe å ha den under en viss tid så säljer man den istället

Finns ju många som säljer av sina sommar bilar bara för att dom inte har någon platts för dom över vintern.

Så bara för att det är många ägare på den så behöver den inte vara en problembil

Sök