2281
Sök

Strömställare till elhis med 4'a lägen, bara 2 fungerar? (Mercedes C250DT-99)

330 Inlägg
9 oktober 2010
Trådstartare
Märklig jäkla knapp. Trycker man lite framåt, eller bakåt, så hissar rutan upp respektive ned. Trycker man knappen i botten hissar den hela vägen upp, respektive ned.
Eller, ja, så ska det vara. För i dag fungerar det inte längre. Måndag ska jag ner och snacka med mekanikern som var i och skruvade i bilen så sent som i går, för jag antar att det är något han har gjort som är orsaken till problemet, men... vad? Han har dödat strömmen eftersom han bestämde sig för att byta den ena bältessträckaren fram (förarstolens bälte, och 'sprängladdningen' som sträcker bältet) men att döda strömmen ska ju inte påverka något. Så nu är frågan, vad kan det vara som har hänt? Jag vet att det fungerade tidigare, då det retat mig som fan att jag alltid lyckas trycka knappen för långt. Först nyligen har jag lyckats vänja mig vid att trycka "lagom" och nu fungerar helt plötsligt inte bottenlägena. Inte i heller är det så att den hissar så länge man håller knappen nedtryckt. Nä, trycker man hela vägen så är knappen helt enkelt stendöd.
Budgetutrustad, vevar back, så därför är inte de påverkade...
(Vem fan beställer en Esprit (sportchassi) och stoppar turbodeisel under huven... Och snålar på elhissarna bak?)
B!

330 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
Styrbox som fått spatt. Tydligen. Fungerade igen efter att bilen varit strömlös övernatten, och har fungerat sedan dess.
B!

Sök