Problem med solar plexius till 9-5 -98 sedan

Andreas0
9 oktober 2010 · 177 Inlägg

En kompis har köpt solar plexius till sin 9-5 -98 sedan.
Vi har fått dit bakrutan och dom små sidorutorna bak.
Men vi får inte dit på dom större sidorutorna bak.

Nån som monterat tidigare och kan ge tips?

Det är köpt begagnat av en kompis och har suttit i en 9-5 -98 sedan tidigare men han vet inte hur det ska sitta.

BMW 320d "M-Sport" (2010)
BMW 325 (1991)
kenth66
9 oktober 2010 · 1 212 Inlägg

veva ner rutorna 50%, skjut ner solar med en liten konvex böjning och för in kanterna i listerna sedan är det bara att höja rutan igen som låser allt.

mvh kenth66

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Dacia duster "Laureate" (2015)
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
Hybbe_
9 oktober 2010 · 190 Inlägg

Har haft på min 9-5 sedan. Man måste verkligen göra exakt som det står i beskrivningen minns jag. Annars gick det inte få på plats. Rekommenderar tex biltemas återanvändbara toningsfilm mer än solarplexius. Blir definitivt bättre. Enligt mitt tycke. Plexin ligger inte 100% emot rutan, skapar därför jobbiga reflektioner som gör att man får svårare att se ut. Färgen blir dessutom orange daskig. Plus kommer imma mellan plexi och ruta. smile...

Saab 9-5 2.0T :)
kenth66
9 oktober 2010 · 1 212 Inlägg

Hybbe_ skrev:
Har haft på min 9-5 sedan. Man måste verkligen göra exakt som det står i beskrivningen minns jag. Annars gick det inte få på plats. Rekommenderar tex biltemas återanvändbara toningsfilm mer än solarplexius. Blir definitivt bättre. Enligt mitt tycke. Plexin ligger inte 100% emot rutan, skapar därför jobbiga reflektioner som gör att man får svårare att se ut. Färgen blir dessutom orange daskig. Plus kommer imma mellan plexi och ruta. smile...

vill tala om att jag har varit helnöjd med solar, nackdelen är att rutorna på bakdörrarna ej går att använda..

har fungerat väl på:
http://www.garaget.org/?car=102587&image=1024087

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
Dacia duster "Laureate" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang