8059
Sök

Volvo Gasbil (lastbil)

3 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
Tjena.

Inte rätt forum kanske - men till mitt försvar har jag inte hittat någon annanstans att fråga på.

Kör sopor till yrket, har en gammal Volvo FL250 -00/-01 omgjord till Gasbil och har en fråga angående den. Hoppas att någon vet vad det kan vara. Det är nämligen så att den får för sig att flippa ut på varvet med jämna och ojämna mellanrum. Alltså vad den gör, är att den står och varvar för sig själv och det tjuter som en jävla polissiren när den gör det. Man blir fan tokig på dagarna. Inte nog med att man ska ta hand om alla andras skit, man ska känna sig jagad av snuten samtidigt....

Skämt åsido så är det enerverande och jag undrar vad det kan vara. Kan det vara att den inte får tillräckligt med gas och går ojämnt pga detta? Den är ju seg som kola att köra med, men det kanske är överhängande gas-lastbilar? Har ingen erfarenhet utöver denna gamla pråm. Fan humlor flyger ju om en när man gasar. Så seg är den.

Ibland räcker det med att man duttar till på gaspedalen så lägger den sig på perfekt varv och stannar där - olika lång tid. För helt plötsligt får den för sig att sätta igång igen.

Nån som kan hjälpa till? Jobbar på en firma som inte riktigt lägger pengarna på det redskap som används mest - bilen vill säga. Så om man kunde ha ett hum om vad det var så kanske det hade varit enklare att få det åtgärdat.

Tack!

845 Inlägg
12 oktober 2010
Lite OT: Låter lite som Resta, fast dom har ju gått i konkurs.

1 196 Inlägg
12 oktober 2010
Jimpiz skrev:

dom är uppköpta av en företag i norge

845 Inlägg
12 oktober 2010
Spiike skrev:
Jimpiz skrev:

dom är uppköpta av en företag i norge

Jo. Som är 100 gånger bättre än Restas ledning (grundare)

3 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
Tack för hjälpen hörni!

845 Inlägg
15 oktober 2010
TruckErik skrev:
Tack för hjälpen hörni!

Då detta är ett bilforum så tror inte många kan svara på vad felet är. Men åk till Volvo truck center eller dyligt, dom har utsustning att kolla vad felet kan vara smile

Sök