Peugeot 206 RC eller gti, skillnad?

vikingpower King Of The Road
7 juli 2006 · 154 Inlägg

Nån som vet vad det är för skillnad förutom hästkrafterna mellan gti:n å rc:n. nån som har några prestanda siffror på dom båda.....är sugen på att byta bort vr6:an mot en rc...kommer jag att bli besviken? berätta för och nackdelar

tack på förhand / Henke

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!
OverBoosted AUTOBAHNRASER
7 juli 2006 · 3 804 Inlägg

Crazyivan skrev:
RC ligger på 180hk GTI ligger på typ 130 hk hade jag för mig...

killen sa ju att han ville höra saker FÖRUTOM hästkraftern


Bmw osv..
SniZa
7 juli 2006 · 314 Inlägg

Stolarna är annorlunda... Fälgar och avgassystem likaså... Mer vet jag inte.. smile

Nissan 350z "VSR" (2004)
vikingpower King Of The Road
7 juli 2006 · 154 Inlägg

ok tack nån mer som vet nått

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!
Phaetoon
7 juli 2006 · 8 156 Inlägg

Vad jag har läst mig till så har 206 RC (GTI 180) Recaro-säten, 17" fälgar, kortare växlingslägen, varvtalsstopp på 7300rpm, 2 centimeters sänkning och en förändrad instrumentbräda med annat utseende på mätarna.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
8 juli 2006 · 3 804 Inlägg

jag tror det är rätt mkt som skiljer bilarna emellan.. mkt små grejs iaf smile det går nog jävligt mkt bättre än gtin


Bmw osv..
vikingpower King Of The Road
8 juli 2006 · 154 Inlägg

tack nån mer som vet nått

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!
vikingpower King Of The Road
8 juli 2006 · 154 Inlägg

finns rc och gti som 4 dörrars...isåfall behövs de om man vill åka 4 nån gång...är baksätet störande litet i en 206:a för 2 vuxna eller?

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!
OverBoosted AUTOBAHNRASER
8 juli 2006 · 3 804 Inlägg

vikingpower skrev:
finns rc och gti som 4 dörrars...isåfall behövs de om man vill åka 4 nån gång...är baksätet störande litet i en 206:a för 2 vuxna eller?

man sitter helt okej i baksätet på 206or .. rc och gti har ej 4dörrars.. har itne åkt bak i rc men i gtin och det funkar riktigt bra och då är jag nästan 1,90lång


Bmw osv..
Phaetoon
8 juli 2006 · 8 156 Inlägg

RC:n ska ha skålade säten bak. Jag vet inte hur bra man sitter i dom, men jag antar att man sitter ganska så hyggligt där bak wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
vikingpower King Of The Road
9 juli 2006 · 154 Inlägg

nån som har några prestanda siffror på dom båda? skulle även va kul med en massa bilder på dom från in och utsidan. tack på för hand / Henke

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!
jonas_motorsport rallyförare
9 juli 2006 · 48 Inlägg

vikingpower skrev:
nån som har några prestanda siffror på dom båda? skulle även va kul med en massa bilder på dom från in och utsidan. tack på för hand / Henke

Har lite bilder på min RC ...(dock är det en rallybil) men utseendet skiljer inte .. inte utvändigt iaf

mycket svängar och hårnålar åt folket
vikingpower King Of The Road
9 juli 2006 · 154 Inlägg

jonas_motorsport skrev:

vikingpower skrev:
nån som har några prestanda siffror på dom båda? skulle även va kul med en massa bilder på dom från in och utsidan. tack på för hand / Henke

Har lite bilder på min RC ...(dock är det en rallybil) men utseendet skiljer inte .. inte utvändigt iaf

Tjena jonas ! hur är väghållningen på dom orginal? vet du 0-100? å toppfart?...är du nöjd med din...din ser riktigt grym ut

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!
jonas_motorsport rallyförare
11 juli 2006 · 48 Inlägg

vikingpower skrev:

jonas_motorsport skrev:

vikingpower skrev:
nån som har några prestanda siffror på dom båda? skulle även va kul med en massa bilder på dom från in och utsidan. tack på för hand / Henke

Har lite bilder på min RC ...(dock är det en rallybil) men utseendet skiljer inte .. inte utvändigt iaf

Tjena jonas ! hur är väghållningen på dom orginal? vet du 0-100? å toppfart?...är du nöjd med din...din ser riktigt grym ut

Hallå vikingpower!!
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med den faktan då jag inte själv testade detta när min bil var original.. men väghållningen kan man inte klaga på.. inte för att varaen standardbil... ja nöjd och nöjd.. beror på hur man ser det .. den är till salu.. gillade inte riktigt responsen från Peugeot Sport Sveriges beteende med ledning av Gert Blomquist då peugeot egna bil som Robin Sandberg körde var ganka mycket mewr preppad.. även om där inte skulle finnas några andra klassade delar att få tag i ...eller finns där det kasnke ...??? inte som vi andra i cupen fick reda på iaf ... så nu är bilen till salu och jag har satsat på Ford Flexifuel cup istället..MVH Jonas

mycket svängar och hårnålar åt folket
luuk
19 september 2006 · 4 Inlägg

Skillnaden på dessa två bilar är som dag och natt... fler punkter där de skiljer än där det inte gör det!

Svaret på din fråga om du kommer bli besviken... NEJ absolut inte... grymt mycket piggare än VR6:an och har bättre väghållning,

orginal har den 177hk och väger ca 1150kg gör 0-100 på 7.4 men då dessa siffro är väldigt underskattande... går ganska lätta att få ner den under 7....

Min brukar åka ifrån det mesta i alla fall alla kaxiga volvos med sina t5 motorer och allt vad det heter, så nog är den pigg!!

sammanfattningsvis så kommer du absolut inte bli besviken!

Senast redigerat av luuk (19 september 2006)

HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
19 september 2006 · 605 Inlägg

Du kommer absolut inte att ångra ett byte ifrån vr6:an till en RC!!! Men därimot finns det en risk att du ångrar ett byte till gti:n....den e som en snikvariant... RC:n e grym!!! Provkör en så får du alla din svar!!!

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
OverBoosted AUTOBAHNRASER
19 september 2006 · 3 804 Inlägg

HardcoreHunny skrev:
Du kommer absolut inte att ångra ett byte ifrån vr6:an till en RC!!! Men därimot finns det en risk att du ångrar ett byte till gti:n....den e som en snikvariant... RC:n e grym!!! Provkör en så får du alla din svar!!!

Gtin är knappast en snikvaritant...
Det var ju värsting ända sen 98 tills rc kom
Den ahr väl typ klima skin/mocca inr osv orginal... och dom där 137hk jobbar på bra mkt bättre än mina 150


Bmw osv..
ozzy ★★★★★
20 september 2006 · 455 Inlägg

luuk skrev:
Svaret på din fråga om du kommer bli besviken... NEJ absolut inte... grymt mycket piggare än VR6:an och har bättre väghållning,

orginal har den 177hk och väger ca 1150kg gör 0-100 på 7.4 men då dessa siffro är väldigt underskattande... går ganska lätta att få ner den under 7....

ookej så en vr6a på 174hk p 1310kg som gör 7,6 sek 0-100 alttså 0,2 sek slöare än rc:n är "grymt mycket piggare"??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang