Batteriet laddas ur BMW 323 e36

lindahll
14 oktober 2010 · 46 Inlägg

Okej då är de så att jag har problem med mitt batteri och har vart så ett väldigt bra tag.
Har googlat runt lite och läst flera trådar men får inte fram något om mitt problem så gör ett försök att skriva här.

Allt började när jag och min kusin skulle fixa till bromsarna på bakdäcken till handbromsen. Vi var tvungna att svetsa lite så jag stängde av batteriet genom strömbrytaren som sitter vid det, (batteriet sitter bak på bilen).
Iaf vi gjorde det på fredagen och skulle köra lite folk i en buss jag lånat och hade bråttom så satta aldrig på strömmen igen förens på söndag vid lunch.

Bilen var då död och fick ladda upp den. De var då allt började åkte till skolan varje dag och hem utan problem, men när jag skulle köra nästa vecka på måndagen så var batteriet dött (kör inte så mkt under helgerna).

Satte bilen på laddning och gick 1 vecka till och samma grej hände igen på måndagen.
Efter 2-3 veckor så höll batterit mindre och mindre och har blivit att det är dött nu efter 1 dag.

Laddar det på kvällen så jag kan köra på morgonen fast när jag ska hem är de dött så får ta hjälp med startkablar för att få igång den för att sedan sätta det på laddning igen.

Vet att det inte är bra att ladda batteriet för mkt. Har även kopplat ur min baslåda för att se om de var något som drog från den men batteriet dör iaf.

Så till min fråga nu efter wall of text.

Vet någon vad som kan vara fel? Måste jag byta batteri eller är de någon som kan har kortslutits när man svetsat?

Batteriet har 65 Ah, 12 volt och 600 A om det är till ngn hjälp, vet att det är för lite Ah smile

Iaf är något oklart är de bara att skriva.

Drönirettab
14 oktober 2010 · 21 761 Inlägg

Det finns nog risk att någonting har fått kortslutning eller liknande, dessutom har ditt batteri tagit ordentligt med stryk av de djupa urladdningarna. Låt laddaren vara inkopplad tills den visar att batteriet är fullt (om nu batteriet ens tar emot laddning förstås), även om det verkar ta mer än ett dygn så bör du låta den ladda färdigt.

Sedan när batteriet är fullt, eller så fullt som möjligt åtminstone, så gör du en tjuvströmsmätning för att försöka lista ut vad som kan tänkas dra ström. smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 oktober 2010 · 17 534 Inlägg

Laddar bilen?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Clintan66
16 oktober 2010 · 2 011 Inlägg

Batteriet har nog vart lite kass när det började strula för dig. Har det sedan fått ett par kraftiga urladdningar, så har resten gått på det.

Det enda för dig är att köpa nytt, så tror jag ditt problem löser sig

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang