4757
Sök

Stereo opel, multiratt och usb, hur får man allt att fungera?

2 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
Jag har en opel vectra-98 i denna sitter en Tokaistereo. Kan jag få multiratten att samarbeta med stereon eller måste jag ha en original?? Stereon har dessutom mp3 uttag som det står, det går att ladda min android via denna men jag kan inte få ljud från spotify via telefonen i den, någon som vet varför?
Om jag ska köpa opelstereo finns då denna med usb uttag?? Tack tack smile

Tvivlare
2 266 Inlägg
16 oktober 2010
Endast ett fåtal eftermarknadsapparater funkar ihop med rattkontrollerna. Kolla med dom olika tillverkarna, kan behövas ett extra kablage också.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

9 108 Inlägg
16 oktober 2010
Jag var också sugen på att behålla funktionaliteten i knapparna men när jag kollade vad adaptern skulle kosta sket jag i det och valde att flytta handen två decimeter istället smile Har för mig det var runt 7-800 spänn..

Sedan funkar det nog inte till din Tokai(?)-stereo, jag har hört att Kenwood och Blaupunkt är vanliga märken Opelägare använder när de vill behålla knapparna. Hör med BRL.se, de har koll.

2 Inlägg
14 november 2010
Trådstartare
Tack för svaren! Skall kolla, bli ev byte då den sabla stereon lyser i blått hela tiden också (märks ju nu när mörkerkörning är ett faktum) och bländas.... grrr

Sök