5907
Sök

Problem med min yamaha dt50 mx!

84 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
hejj har köpt mig en dt50 mx det ända var att alla kablar från motorn var avklipta pga motorbyte som den andra ägarn gjorde , så ja lämna in moppen på en verksta där dom koppla kablarna, visa säg även att cyllen,föggen,toppen va helt slut , så köpte en ny cylle en k-star 5halva å 12mm pakko å org cylle , va nyss ute å skulle starta upp den , den va svårstartat å gick dåligt , å när ja la i 1an så gick moped jäveln bakåt?? haha , pappa sa att du kunde va ngt med tändningen å göra , vad trot ni. va ska ja göra?

Stolt kirunabo
234 Inlägg
16 oktober 2010
Min fråga är vad du ens gör på garaget? Du inser väl att det är till för bilar va?

Psn: Audirocks

Klantarsel
158 Inlägg
16 oktober 2010
audirocks skrev:
Min fråga är vad du ens gör på garaget? Du inser väl att det är till för bilar va?

och du inser väl att det är off-topic delen smile

har du tur så har dom kopplar tändningen fel. har ddu otur så är dreven till kicken och ev. växellådan felmonterade. testa att rulla igång den smile

84 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
tack ska göra det! smile

Klantarsel
158 Inlägg
16 oktober 2010
Bullet--- skrev:
sickan2000 skrev:
audirocks skrev:

har du tur så har dom kopplar tändningen fel. har ddu otur så är dreven till kicken och ev. växellådan felmonterade. testa att rulla igång den smile

13§ Vett och etikett
•Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
•Var trevlig och respektera andras åsikter.
•Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år är inte tillåtna.•Skrik inte - Använd inte VERSALER, "!!!!!!!!!!", "?????????" eller liknande.
•Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!

ironiskt att man inte får prata om detta i off-topic smile

Stolt kirunabo
234 Inlägg
16 oktober 2010
Bullet--- skrev:
sickan2000 skrev:
Bullet--- skrev:

13§ Vett och etikett
•Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år är inte tillåtna.•Skrik inte - Använd inte VERSALER, "!!!!!!!!!!", "?????????" eller liknande.
•Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!

jag vet, skulle varit en enskild tråd där man kan snacka moppar hmm

Eller så går man in på ett moppe forum? wink

Psn: Audirocks

84 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
menar det tongue bara å låsa tråden om ni vill , har fått ett vetigt svar ist för massa tjat

84 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
jag regga mig för att jag gillar bilar å allting med motorer å göra , har 2 st bilar , fråga bara om mopeden för det kanske är ett vanligt fel som nån snabbt kunde svara på:P

Muttley
16 oktober 2010
sickan2000 skrev:
Bullet--- skrev:
sickan2000 skrev:

13§ Vett och etikett

Då hade de varit hundratals moppar här.

Sök