Hastighetskameror

Nknn
9 juli 2006 ·

9-3 SS cab skrev:
Du får väl göra en bredsladd förbi kameran så får den bara en sidobild wink

Haha, där har vi det!

Nämen, vart finns dem där plastskivorna att köpa då? Har hört nåt så konstigt som att sprayen som man kan köpa är laglig, så då torde väl plastskivorna vara det också eller?

-Rickard-
9 juli 2006 · 302 Inlägg

N0kan skrev:

9-3 SS cab skrev:
Du får väl göra en bredsladd förbi kameran så får den bara en sidobild wink

Haha, där har vi det!

Nämen, vart finns dem där plastskivorna att köpa då? Har hört nåt så konstigt som att sprayen som man kan köpa är laglig, så då torde väl plastskivorna vara det också eller?

Se nedanstående för lite godis. Tror dock inget är tillåtet sad

http://www.blueride.se/protector-prisma … a7647fce4b

http://www.blueride.se/photo-blocker-sp … a7647fce4b

NightblizZ
9 juli 2006 · 284 Inlägg

haha nice big_smile

9-5 AERO M-06
9 juli 2006 · 231 Inlägg

9-3 SS cab skrev:

N0kan skrev:

9-3 SS cab skrev:
Du får väl göra en bredsladd förbi kameran så får den bara en sidobild wink

Haha, där har vi det!

Nämen, vart finns dem där plastskivorna att köpa då? Har hört nåt så konstigt som att sprayen som man kan köpa är laglig, så då torde väl plastskivorna vara det också eller?

Se nedanstående för lite godis. Tror dock inget är tillåtet sad

http://www.blueride.se/protector-prisma … a7647fce4b

http://www.blueride.se/photo-blocker-sp … a7647fce4b

Sprayen funkar inte på den nya pressade nummerskylten av plåt. Är enbart på den gamla släta plastskylten som det ev fungerar på... Efter ett tag gulnar sprayen som gör att plåten ser skitful ut, samt funktionen avtar. F.ö kommer det troligtvis en lagändring ang att göra skyltarna oläsliga mha spray, prisma, biltulls-tak, nedfällbara, ta bort dom, montera hemmagjorda mm. Förslaget ligger på 2000 Kr i böter.

Chevrolet Captiva LTZ "4WD Aut" (2012)
E30Tompa Rörpulare
9 juli 2006 · 1 453 Inlägg

hehe såg ett sånt film repotage på de där engelska bil pgrmet gear eller nått då var dom tvugna att kma upp i 340 km/h för att inte kameran skulle uppfatta att man körde förbi:D

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW 325im-tech II "M-tech Maddsan" (1989)
Daniel_1987
9 juli 2006 · 27 Inlägg

Hastighetskamran är inställd på en viss hastighet har jag hört.
Typ att om den är inställd på 90km/h så kan du köra 100 på 70 väg utan att bli fotad.
Samma om du kör 80km/h men jag har ingen som helst fakta på detta har bara hört det.

Mvh Dalle

Kör inte mot rött!
carnageman Rallyförare
9 juli 2006 · 1 075 Inlägg

Hmmm solskydd som sagt, funkar bra, blev blixtrad i 188km/h...
Jag klarade mig därför att bilen stod på någon annan men sån tur har man sällan flera gånger.
Vänsterfilen, nedtryckt gaspedal & nerfällt solskydd i södra länken varje dag!

Fullt ös - Medvetslös big_smile big_smile

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Phaetoon
10 juli 2006 · 8 156 Inlägg

Dom nya kamerorna kan man ju ställa om känslighetsgraden på via en datorcentral. Tydligen så kan man ställa in det mesta på dom, typ vilket avstånd dom ska mäta på och när fotot ska tas. Likaså känsligheten (typ vilken hastighet som den ska börja plåta vid) och även under vilka timmar per dygn som kameran ska vara aktiv. Det elakaste som jag har hört är att alla kameror kan vara aktiva på det sättet att bara blixten går av vid fortkörning, men att ingen bild tas. Lär ju skrämma upp en del. Man kan ju inte vara säker på att en fartkamera är på eller av...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
xBjorlingx
10 juli 2006 · 433 Inlägg

Phaetoon skrev:
Dom nya kamerorna kan man ju ställa om känslighetsgraden på via en datorcentral. Tydligen så kan man ställa in det mesta på dom, typ vilket avstånd dom ska mäta på och när fotot ska tas. Likaså känsligheten (typ vilken hastighet som den ska börja plåta vid) och även under vilka timmar per dygn som kameran ska vara aktiv. Det elakaste som jag har hört är att alla kameror kan vara aktiva på det sättet att bara blixten går av vid fortkörning, men att ingen bild tas. Lär ju skrämma upp en del. Man kan ju inte vara säker på att en fartkamera är på eller av...

Mor min råkade ut för en "blixtning" när hon åkte mellan Örebro och Karlskoga på E18 en gång..hon kom lite för fort och kameran blixtra till..men inte kom det något brev hem..men det räcker ju till att den blixtrar för att man ska bli livrädd och köra sakta resten av resan, så det är ju en idé med..hehe

NightblizZ
10 juli 2006 · 284 Inlägg

jobbigt med dom där jävla kamerorna sad inte nog med att man måste akta sig för polisen , nu måste man även hålla koll på kameror tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang