5298
Sök

Kenwood KDC-5047U, lågnivå slutsteg bas

318 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
Hej!

Jag har bytt ut huvudenheten till en Kenwood KDC-5047U. Men jag kan inte få igång slutsteget till basen. Jag har kollat alla sladdar och allt är kopplat rätt. Den förra huvudenheten fungerade och satte igång slutsteget men inte den nya Kenwood.

Jag har försökt förstå mig på och leta igenom hela menyn på huvudenheten men jag kan inte hitta något för att sätta igång det på. Enligt subwoofer inställningarna så ska den vara på.
Lågnivå sladdarna är kopplade på subwoofer där bak på huvudenheten. Jag har även ett slutsteg kopplat till de främre högtalarna och detta går igång fint utan någon helst problem. Remoten är också kopplad och jag antar att den är kopplad rätt för remoten till det andra steget fungerar prima.

Om det är någon som vet hur man gör så svara gärna för börjar bli trött på skiten tongue

Mvh
Johan

6 851 Inlägg
17 oktober 2010
Har du varit inne i stand by läget och ställt in sub. out på on? Har för mej att man måste göra det på de dära..

318 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Har du varit inne i stand by läget och ställt in sub. out på on? Har för mej att man måste göra det på de dära..

hmm, jag kommer ihåg att jag har försökt i stand by läge. men inte att det fanns någon funktion "sub out", men kan ju kolla de!

6 851 Inlägg
17 oktober 2010
Jag kan blanda ihop det med någon annan Kenwood..men du har väl settings i den undermenyn.

318 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Jag kan blanda ihop det med någon annan Kenwood..men du har väl settings i den undermenyn.

jag var ute och testade nu, i stand by läge så går det inte ändra någonting med högtalare och subwoofer. Har kollat igenom hela menyn men hittar ingenting. Tråkigt detta sad

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
17 oktober 2010
finns säkert någonstans där du väljer subwoffer "on" eller "off". är det på min 6047u iaf. startar bassteget då? asså att den gröna lampan lyser? så det inte är något kabelbrott på remoten bak till bassteget. finns det ingen lampa på steget som visar att det är på så kan du mäta spänningen på remote bak på steget. ska ligga på ca 12volt där med smile

får du inte igång att så ta bilen till skolan imon johan så tar vi en titt smile

godnatt tongue

6 851 Inlägg
17 oktober 2010
Om ingen kommer på något innan tisdag så ska jag kolla åt dej (när man är tillbaks på jobbet ;P)

1 903 Inlägg
17 oktober 2010
kom på en sak till. att på min HU (6047u som sagt) så stänger man av och på subwoffer genom att gå in i "audio" menyn. när du är i vanligt "spelamusikläge" asså du ser låt, artist och spårnummer osv. så trycker du in den stora knappen (finns säker någon motsvarighet på din) alltså den knappen man bekräftar ett val med. så kommer man in i "audio"-menyn där du gör alla ljudinställningar. där kan man välja subwoofer.

318 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
FreddeLi skrev:
finns säkert någonstans där du väljer subwoffer "on" eller "off". är det på min 6047u iaf. startar bassteget då? asså att den gröna lampan lyser? så det inte är något kabelbrott på remoten bak till bassteget. finns det ingen lampa på steget som visar att det är på så kan du mäta spänningen på remote bak på steget. ska ligga på ca 12volt där med smile

får du inte igång att så ta bilen till skolan imon johan så tar vi en titt smile

godnatt tongue

Steget lyser inte upp, så jag antar att det är något med remoten? Men remoten är ju kopplad, förstår inte vad det kan vara för fel, för 30 min innan jag satte i den nya huvudenheten spelade jag med den gamla, och då gick det igång.. Kan se ifall jag kan ta den till skolan imorgon så man kan fixa det smile godnatt!

TT-Avant skrev:
Om ingen kommer på något innan tisdag så ska jag kolla åt dej (när man är tillbaks på jobbet ;P)

Sjyst smile hoppas det löser sig innan så du inte behöver ta åt dig besväret wink haha

Mvh

318 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
FreddeLi skrev:
kom på en sak till. att på min HU (6047u som sagt) så stänger man av och på subwoffer genom att gå in i "audio" menyn. när du är i vanligt "spelamusikläge" asså du ser låt, artist och spårnummer osv. så trycker du in den stora knappen (finns säker någon motsvarighet på din) alltså den knappen man bekräftar ett val med. så kommer man in i "audio"-menyn där du gör alla ljudinställningar. där kan man välja subwoofer.

Okejokej, ska gå ut en snabbis och checka det då! tongue

1 903 Inlägg
17 oktober 2010
om inte steget lyser upp (ifall det nu brukar göra det) så är de remoten som är knas. steget ska starta oavsett om lågnivån ger signal eller inte. såvida du inte har ett steg som startar tillsammans med lågnivån men det tror jag inte eftersom du har kört med remote innan wink

testa att ta en liten kabelstump och håll ena änden på + på steget och andra på remote. då ska steget starta. ifall det fungerar korrekt då så kan vi vara 100 på att det är remoten som de blivit ett brott på.

318 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
FreddeLi skrev:
om inte steget lyser upp (ifall det nu brukar göra det) så är de remoten som är knas. steget ska starta oavsett om lågnivån ger signal eller inte. såvida du inte har ett steg som startar tillsammans med lågnivån men det tror jag inte eftersom du har kört med remote innan wink

testa att ta en liten kabelstump och håll ena änden på + på steget och andra på remote. då ska steget starta. ifall det fungerar korrekt då så kan vi vara 100 på att det är remoten som de blivit ett brott på.

fattade inte riktigt vad du menade med håll plus på steget sen på remoten.. du menar att jag ska ta en kabel, på ca 2,5 meter som räcker ifrån huvudenhetens remot bak på kenwooden bak till bagaget och hålla på plus på steget?

6 851 Inlägg
17 oktober 2010
jasså steget startar inte änns? har du kopplat helt rätt? startar steget när du sätter igång radion?

318 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
TT-Avant skrev:
jasså steget startar inte änns? har du kopplat helt rätt? startar steget när du sätter igång radion?

Nepp steget startar inte.. Förstår inte vad det är för fel för det startade när jag hade den förra huvudenheten.. Steget startar inte när jag sätter igång varken radio/cd osv osv, inte heller när jag kör igång bilen.. om det nu skulle ha någon betydelse.. tongue

6 851 Inlägg
17 oktober 2010
du hade förståss kopplat in dej på den blå/vita kabeln från CDn?

318 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
TT-Avant skrev:
du hade förståss kopplat in dej på den blå/vita kabeln från CDn?

hänger inte riktigt med vad du menade där.. tongue

6 851 Inlägg
17 oktober 2010
remote..vad har du  kopplat in den på cd spelaren?

6 851 Inlägg
17 oktober 2010
Har du dragit remote från det stegt som funkar till det som inte funkar? allts enbart skarvat där?

318 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
TT-Avant skrev:
remote..vad har du  kopplat in den på cd spelaren?

cd spelaren har ju en sån svart sockerbit som man sätter in i huvudenheten där alla sladdar är kopplade på, så remote sladden som hängde ut ifrån den kopplade jag på slutsteget till basen och slutsteget som driver de främre högtalarna... det lustiga är att slutsteget till de främre högtalarna går igång, men inte slutsteget till basen

318 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Har du dragit remote från det stegt som funkar till det som inte funkar? allts enbart skarvat där?

Nej jag har kopplat remoten ifrån cdn ut till de två andra remote sladdarna som går till vardera slutsteg wink

såhär kan man säga:  " cd - = 2x slutsteg "  om du fattar min lilla försök till bild där tongue
Senast redigerat av HeavyBass (17 oktober 2010)

Sök