4814
Sök

Gas silver C2 FEL!?!

220 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
Hej har ett gas silver c2 som det är något fel på, det är en lampa som lyser rött det står prot ovanför, den lyser helatiden och efter många sekunder slocknar den en snabbis sen lyser den igen:S, när den slocknar till slocknar alla lampor i bagage luckan till en snabbis med:(,  snälla behöver hälp fort:D

Team dBakuten
3 453 Inlägg
18 oktober 2010
Grn_e34 skrev:
Hej har ett gas silver c2 som det är något fel på, det är en lampa som lyser rött det står prot ovanför, den lyser helatiden och efter många sekunder slocknar den en snabbis sen lyser den igen:S, när den slocknar till slocknar alla lampor i bagage luckan till en snabbis med:(,  snälla behöver hälp fort:D

Låter galet kopplat.. vart sitter jordpunkten?

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

16 197 Inlägg
18 oktober 2010
Grn_e34 skrev:

va driver du med steget?

vet ett flertal av dess steg som gått sönder då man kört dom 2ohm bryggat.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

220 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
menar du var jag satt jord kabeln?smile, jag har satt den på nått stag vid högerbakskärm kanske inte det bästa stället men mitt sparkomatic SA-300 funkar med den så:)

220 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
Grn_e34 skrev:

va driver du med steget?

vet ett flertal av dess steg som gått sönder då man kört dom 2ohm bryggat.

dubbla gas 12or hade jag tänkt:)
jasså?yikes

16 197 Inlägg
18 oktober 2010
Grn_e34 skrev:
menar du var jag satt jord kabeln?smile, jag har satt den på nått stag vid högerbakskärm kanske inte det bästa stället men mitt sparkomatic SA-300 funkar med den så:)

liiiite skillnad på steg..tongue     byt till en bättre jotdpunkt å testa.

220 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
Grn_e34 skrev:

liiiite skillnad på steg..tongue     byt till en bättre jotdpunkt å testa.

haha jo:P, jag tänkte prova nu kommer med svar hur det gick om max 15min:D

220 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
det funkar inte bytte ställe på jorden men det funkar ändå inte:(

220 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
kan det vara bränt?, eller att jord kabeln är för tunn eller liknande eller någon kabel inuti steget som har hoppat lös? ;D

16 197 Inlägg
18 oktober 2010
Grn_e34 skrev:
kan det vara bränt?, eller att jord kabeln är för tunn eller liknande eller någon kabel inuti steget som har hoppat lös? ;D

troligtvis trasigt..

220 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
Grn_e34 skrev:

troligtvis trasigt..

jag gör ett försök med att öppna upp steget och kolla men annars slänger jag skiten;D

16 197 Inlägg
18 oktober 2010
Grn_e34 skrev:
evilaudio skrev:
Grn_e34 skrev:

troligtvis trasigt..

jag gör ett försök med att öppna upp steget och kolla men annars slänger jag skiten;D

lämna in de på lagning istället.. de e ju ett bra slutsteg så de e dumt å kasta de.

220 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
vart vänder jag mig då och jag vet ju inte vad som är trasigt:P, och ca vad kommer det kosta att laga:)?

220 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
hittade inga fel så satsar på lagning:), gör brl sånt eller vart kan man lämna in steg:D?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
18 oktober 2010
Vad bytte du till för jordpunkt och slipade du rent innan du satte dit kabeln? Hur grov jordkabel förresten?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

220 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
nån bygel och jag slipade så det är ren metal där:), en vanlig typ 1-2mm jätte tunn är den:P

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
18 oktober 2010
Byt jordkabel (lika grov som plusen) och sätt den i en BRA punkt! wink Ingen punktsvetsat skit nu, bältesfästet eller fäste till baksätet är det som gäller.
Senast redigerat av ChriZtoffer (18 oktober 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

7 283 Inlägg
18 oktober 2010
Grn_e34 skrev:
nån bygel och jag slipade så det är ren metal där:), en vanlig typ 1-2mm jätte tunn är den:P

Där har du anledningen till att du hade sönder steget iaf.

220 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
tror du det kommer funka då:)?

16 197 Inlägg
18 oktober 2010
de steget behöver en 16mm2 kabel..

Sök