7681
Sök

Lampa som ska tändas vid sladd.

809 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
tjenna.
har hittat en lampa på instrumenten som har ett tecken på en sladdande bil så jag gissar på att om den är inkopplad så tänds den när den börjar spinna. är det någon som har erfarenhet om detta och isåfall hur man kan koppla in det?
'
MvH

1 067 Inlägg
19 oktober 2010
Är nog en sk halkvarnare...  En lampa som tänds när det är risk för halka..  Typ +5 till -5 eller något sådant.

Antisladd och sådant tror jag inte fanns på 700 serien.. 

Kolla så att alla säkringar är hela..      Sedan får du väl rota vidare

809 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
Hool skrev:
Är nog en sk halkvarnare...  En lampa som tänds när det är risk för halka..  Typ +5 till -5 eller något sådant.

okajj. skumt att det finns lampa för den om det inte ska finnas till 700

467 Inlägg
19 oktober 2010
Den lampan har med antisladdsystem och göra. Den lyser när bilen tappar greppet o sladdar. Så som jag förstått det iaf. Rätta mig om jag har fel

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

1 738 Inlägg
19 oktober 2010
744GLT skrev:
Hool skrev:

Nej det finns ingen sån lampa :S det närmaste är som ovan skrev är när det är risk för halka då tänds en röd lampa nere i vänstra hörnet!

Men jag kan ha fel, men isåfall har du en speciell 740 efter alla 7/900:or jag ägt smile

MVH

809 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
940RDALLE skrev:
744GLT skrev:
Hool skrev:

Nej det finns ingen sån lampa :S det närmaste är som ovan skrev är när det är risk för halka då tänds en röd lampa nere i vänstra hörnet!

Men jag kan ha fel, men isåfall har du en speciell 740 efter alla 7/900:or jag ägt smile

MVH

mycket möjlig men hur kopplar man in så den funnkar då? smile

1 738 Inlägg
19 oktober 2010
744GLT skrev:
940RDALLE skrev:
744GLT skrev:

MVH

Hehehe jag måste säga att jag har ingen aning om vad du menar för lampa smile du måste ta kort på den, för jag har aldrig sett någon sladdande bil på instrumenteringen, Du kanske menar lambda lampan?

MVH

1 319 Inlägg
19 oktober 2010
940RDALLE skrev:
744GLT skrev:
940RDALLE skrev:

MVH

Hehehe jag måste säga att jag har ingen aning om vad du menar för lampa smile du måste ta kort på den, för jag har aldrig sett någon sladdande bil på instrumenteringen, Du kanske menar lambda lampan?

MVH

jag har aldrig sett något *lambda lampa*? roll

_----------'

1 738 Inlägg
19 oktober 2010
sleepyoh skrev:
940RDALLE skrev:
744GLT skrev:

MVH

Motor lampa tongue

1 215 Inlägg
19 oktober 2010
jag har en som börjar lysa ovanför termometern när de är 0< grader. kanske e den du menar?

Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt &#9829;

1 319 Inlägg
19 oktober 2010
940RDALLE skrev:
sleepyoh skrev:
940RDALLE skrev:

MVH

Motor lampa tongue

yeah smile kände för att poängtera bara, typ tongue

_----------'

Smålänning
7 887 Inlägg
19 oktober 2010
Finns en "antispinnlampa" i 740.

Det är någon elektrisk diffspärr eller vad det va, eller om det är riktigt antispinn som stryper motorn..

MEn har för mig det va diffspärr...

För att koppla in den måste du ha:
1: ABS
2: bakaxel med den diffspärren/alt box med funktionen (minns inte riktigt vilket de e)
3: kablaget och att fuktionen finns i kretskortet i instrumentet.

Bättre att köpa en med antislir från början... Vanligast på GLT och Turbo verkar det som.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 738 Inlägg
19 oktober 2010
sleepyoh skrev:
940RDALLE skrev:
sleepyoh skrev:

Motor lampa tongue

yeah smile kände för att poängtera bara, typ tongue

Hehehe Någon måste ju sköta de jobbet med ibland wink

MVH

809 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
twin_cam skrev:
Finns en "antispinnlampa" i 740.

Det är någon elektrisk diffspärr eller vad det va, eller om det är riktigt antispinn som stryper motorn..

MEn har för mig det va diffspärr...

För att koppla in den måste du ha:
1: ABS
2: bakaxel med den diffspärren/alt box med funktionen (minns inte riktigt vilket de e)
3: kablaget och att fuktionen finns i kretskortet i instrumentet.

Bättre att köpa en med antislir från början... Vanligast på GLT och Turbo verkar det som.

för mkt jobb rent utsagt :p

467 Inlägg
19 oktober 2010
Då var det som jag skrev helt fel då.. Hehe, e lite ute o cyklar.. Glöm vad jag skrev.

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

Sök