4029
Sök

6'9" i hyllan på en cab. Tar dom stryk när man kör nercabbat?

731 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
Tjena, tanken är att få in lite ljud i en polares bil i helgen. Har funderat om det är någon ide att sätta 6'9" i hyllan. Om man nu sätter 6'9" med galler och fäller cab kommer dom strypas rätt duktigt. Är medveten om att dom knappt kommer höras men tar dom skada av att vara instängda så?

Bilen är en golf cab -90a.

Mvh Hardrox

Forummoderator
18 542 Inlägg
21 oktober 2010
Inte tar de skada rent fysiskt. Men det är klart om cabben lägger sig så det blir mottryck när du spelar så är det ju inte bra i längden. Alla stereo nuförtiden har ju "fader" så se bara till att ta bort ljudet på dom vid nercabbat.

Överkurs: Nån liten strömbrytare modell sån som man har i dörrarna för innebelysningen kan man säkert montera så cabben trycker ner den och bryter jordsidan på högtalarna.

731 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
Där sa du något, kan ju faktiskt vara ett alternativ. Får lägga fram det till den som ska ha de. Räcker det med ett par koaxial 5,25" i dörren fram + en 12" baslåda för att få lite ljud? Just nu har den knappt högtalare i bilen.

Och det handlar om budget här. Jag som säljer delarna till grabben smile

Forummoderator
18 542 Inlägg
21 oktober 2010
hardrox skrev:
Där sa du något, kan ju faktiskt vara ett alternativ. Får lägga fram det till den som ska ha de. Räcker det med ett par koaxial 5,25" i dörren fram + en 12" baslåda för att få lite ljud? Just nu har den knappt högtalare i bilen.

Och det handlar om budget här. Jag som säljer delarna till grabben smile

Kan inget om ljud! Har själv gjort en tråd om min bil... Vi får hoppas nån kunnig kan ge tips!
Kan i egenskap som elektriker säga att överdimensionerade kablar till steget och i synnerhet om det ligger bak är bra! spänningsdippar vid basslag är ju inte bra.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
21 oktober 2010
Varför ska du ha 6x9or bak alls för? Satsa på bra högtalare fram istället och driv dom med steg, för du sitter väl fram när du kör? smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

731 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
På min egen bil som har lite kräm i steget kör jag grova kablar. Men i denna bil får de blir 8mm kablar

731 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Varför ska du ha 6x9or bak alls för? Satsa på bra högtalare fram istället och driv dom med steg, för du sitter väl fram när du kör? smile

Helt klart, men du missade nog att det skulle säljas begagnade delar av mig lite billigare. Närmare sagt det som står i spec på bmwn.

Så därför blir det bara 5,25" koaxialer fram

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
21 oktober 2010
Dieselsmurfen: Tror du snurrade till det lite nu, det här är hardox tråd om en Golf cab där han tänker sätta i 6x9or i hatthyllan, inte tråden om din Merca alltså. wink

Back to topic: Kör på! Som sagt låter dom illa när caben är nerfälld, fadea fram ljudet.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Forummoderator
18 542 Inlägg
21 oktober 2010
ChriZtoffer skrev:
Dieselsmurfen: Tror du snurrade till det lite nu, det här är hardox tråd om en Golf cab där han tänker sätta i 6x9or i hatthyllan, inte tråden om din Merca alltså. wink

Back to topic: Kör på! Som sagt låter dom illa när caben är nerfälld, fadea fram ljudet.

Såg det... tog bort...

Sök