jag är ute efter ett enkelt och billigt billarm till min gamla husbil. Det ska helt enkelt bara reagera på om någon av dörrarna öppnas och då ge ifrån sig en signal, kanske kopplad till bilens eget signalhorn.
Behöver ingen immobiliser eller glassensor, bara den larmar när dörrlåset förlorar kontakt med övriga karrossen.
..annars kan du ju tillverka ett eget me en öppnande strömbrytare typ såna som sitter i bromskontakter osv.. sen koppla den och tutan te ett växlande relä typ blinkersrelä.. sen får du ju ha nån sorts brytare eller nåt som känner om bilen e låst lr inte
sätt en microbrytare mot dörren som i sin tur går till en dold strömbrytare så du kan stänga av de och sen till ett rignalhorn.. svårare än så behöver de ju inte bli:D
vi har nått på våran husvagn.. de ä en liten siren som sitter ovanför dörren och en magnet på dörren.. man behöver bara slå på en liten brytare så har man några sekunder att stänga dörren o sen när man öppnar så tar de ett par sekunder innan de tjuter en j*vligt hög ton som karanterat väcker hela campingen
Jag hittade så kallade "dörrvakter" på clas ohlson. Dom billigaste är magnetkontakter som man sätter på fönster o dyligt. Kostar 79 kr, tjuter eller låter ding-dong får se till att ställa in den på det förstnämnda annars blir effekten den motsatta, välkommen in!