Justerbar bränsletrycksregulator 200sx s13.

Selleen
24 oktober 2010 · 360 Inlägg

luuundh skrev:
Det är ett steg 2 chip så det är ju anpassat för min motor. Den går bra annars också.

Okej testat gjort rent tråden på lmm'en med elektronikspray? brukar kunna göra underverk smile

Kolla även tändningen och kolla upp soppatrycket

Senast redigerat av Selleen (24 oktober 2010)

Nissan Skyline R33 GTS-T "Drifting" (1994)
Driftar_N
24 oktober 2010 · 227 Inlägg

Hur ser stiften ut?

luuundh CLASSIFIED
24 oktober 2010 · 646 Inlägg

Selleen skrev:

luuundh skrev:
Det är ett steg 2 chip så det är ju anpassat för min motor. Den går bra annars också.

Okej testat gjort rent tråden på lmm'en med elektronikspray? brukar kunna göra underverk smile

Kolla även tändningen och kolla upp soppatrycket

Okej ska prova med det, tack för tipsen smile

luuundh CLASSIFIED
24 oktober 2010 · 646 Inlägg

Driftar_N skrev:
Hur ser stiften ut?

Hade av dom för inte så länge sen, då var dom lite vit-aktiga. Så den går kanske lite snålt?

Driftar_N
24 oktober 2010 · 227 Inlägg

luuundh skrev:

Driftar_N skrev:
Hur ser stiften ut?

Hade av dom för inte så länge sen, då var dom lite vit-aktiga. Så den går kanske lite snålt?

Det tyder ju på att den går lsnålt även under belastning vilket inte är bra, det bästa vore ju att försöka låna en bredbandlambda och kolla hur den går genom hela registret.
Den är komplett med allting enligt rek. för chipet? inget smygläckage eller liknande? laddtryck?
Inte alls omöjligt att den kan behöva högre grundtryck.

luuundh CLASSIFIED
24 oktober 2010 · 646 Inlägg

Har letat som f*n efter tjuvluft och avgasläckor men hittar inga... Har nog ingen tillgång till en bredbandslambda men jag kanske ska börja med att kolla upp bränsletryck och rengöra lmm:n som "selleen" skriver. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang