4044
Sök

Bränsle Justering/inställning

5 Inlägg
25 oktober 2010
Trådstartare
Hej !

Undrar om dett finns någon som kan förklara hur jag ger motorn mer bensin? Tacksam om någon kunde förklara dett, eller länka !

Tack

10 287 Inlägg
25 oktober 2010
Berätta vad det är för motor och varför du vill ge motorn mera bensin. Dvs om den går för snålt eller om du undrar hur den skall få mera bensin som du trimmar.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

5 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
hur jag ska ge den mera bensin när jag trimmar.. har ingen speciell bil. men tex. honda civic -90

P o r s c h e
1 700 Inlägg
27 oktober 2010
J0ny skrev:
hur jag ska ge den mera bensin när jag trimmar.. har ingen speciell bil. men tex. honda civic -90

Det beror till 99% på vilken bil och motor det handlar om. Är väl insprut på civicen antar ja så då är mappning det enda rätta. Går ibland att fuska med att höja bränsletrycket och/eller större spridare

5 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
okej Tack! men ifall det är en äldre bil med förgasare då? finns det typ likadana munstyck som på en moped förgasare?

10 287 Inlägg
27 oktober 2010
Hela storyn om förknasare här:

http://en.wikipedia.org/wiki/Carburetor

/Göran

J0ny skrev:
okej Tack! men ifall det är en äldre bil med förgasare då? finns det typ likadana munstyck som på en moped förgasare?

(Groucho Marx).

P o r s c h e
1 700 Inlägg
27 oktober 2010
J0ny skrev:

Läs igenom sharkys länk för all info, men kortfattat så fungerar det ungefär som på en moppe ja. Beror på vilken typ av förgasare också, en del går att justera på justerskruvar också.

5 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
Okej Tusen Tack ! så vad jag föstår nu, så ifall man turbo konventerar en bilmotor med insprut så kan dett i bästa fall räcka med att höja bränsletrycket och kanske nya spridare?

Tacksam för svar!

10 287 Inlägg
28 oktober 2010
Vad man är ute efter är att se till att motorn får rätt bränslemängd under alla belastningsförhållanden. Höjer du bränsletrycket eller byter spridare utan att mappa om sprutet så kommer du bara att feta på med mera bränsle även när motorn inte behöver det.

/Göran

J0ny skrev:
Okej Tusen Tack ! så vad jag föstår nu, så ifall man turbo konventerar en bilmotor med insprut så kan dett i bästa fall räcka med att höja bränsletrycket och kanske nya spridare?

Tacksam för svar!

(Groucho Marx).

Sök