6607
Sök

Spray till blekta baklyktor

1 798 Inlägg
9 juli 2006
Trådstartare
Jag har hört talats om att de ska finnas någon spray som man kan spraya på blekta baklyktor så de blir fina igen.

Är de någon som testat detta o vet att de funkar var finns de isåfall o va kostar det.

Tack på förhand

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

hmmmm
1 094 Inlägg
9 juli 2006
kör med silikon pray o sen torka av dom så blir dom fina.. sen bara o klarlacka. det gjorde jag på min 740. lysena vart som nya... sprayen kostade 70 spänn för en stor flaska. + klarlacken 70 till

12 086 Inlägg
9 juli 2006
klarlack..

Jag slipade ett par blinkers med våtslip och sen klarlacka vart oförskämt bra!

lr så kan du polera upp dem med autosol.

12 086 Inlägg
9 juli 2006
Gloremir skrev:
kör med silikon pray o sen torka av dom så blir dom fina.. sen bara o klarlacka. det gjorde jag på min 740. lysena vart som nya... sprayen kostade 70 spänn för en stor flaska. + klarlacken 70 till

ska han klarlacka på siliconpsrayen? Är du dum? Klarlacken lär ju rinna av direkt

hmmmm
1 094 Inlägg
9 juli 2006
jag gjorde så... men väntade 1 dag innan jag klarlackade.. funkade perfekt

1 798 Inlägg
9 juli 2006
Trådstartare
Ok tackar för tipsen ska prova de med autosol imorgon efter jobbet för de har jag hemma

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Fartdåre!
592 Inlägg
9 juli 2006
Tänk på att bakljusen blir olagliga sen. Vet en kille som klarlackade sina bakljus till en 855. Fick en två på att dom va blekta så han lackade dom men sbp godkände inte klarlacken för dom påstod att de inte reflekterad ordentligt. Vet inte hur dom upptäckte de men så va de för han iallafall. Sen pratahan med en bekant som va polis o han sa tydligen samma sak.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

12 086 Inlägg
10 juli 2006
ventohuan skrev:
Tänk på att bakljusen blir olagliga sen. Vet en kille som klarlackade sina bakljus till en 855. Fick en två på att dom va blekta så han lackade dom men sbp godkände inte klarlacken för dom påstod att de inte reflekterad ordentligt. Vet inte hur dom upptäckte de men så va de för han iallafall. Sen pratahan med en bekant som va polis o han sa tydligen samma sak.

Jo, men han hade förbannat otur.. klarlackar du baklysena kan jag inte i min vildaste fantasi föreställa mig att någon skulle klaga. Men om man kanske står o säger att man lackat på dem så kanske de gnäller.. folk gillar o gnälla.

Vilka är de som bestämmer om hur SBP ska utföra sina kontroller? är de sossarna de med lr? Har fkt ingen aning.. för de här börjar bli löjligt.

Fartdåre!
592 Inlägg
10 juli 2006
JapMax skrev:
ventohuan skrev:

Jo, men han hade förbannat otur.. klarlackar du baklysena kan jag inte i min vildaste fantasi föreställa mig att någon skulle klaga. Men om man kanske står o säger att man lackat på dem så kanske de gnäller.. folk gillar o gnälla.

Vilka är de som bestämmer om hur SBP ska utföra sina kontroller? är de sossarna de med lr? Har fkt ingen aning.. för de här börjar bli löjligt.

Ja vet inte om han sa de men ja tycker inte de borde göra någon större skillnad faktiskt.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

Sök