Evo sportstolar i kolfiberläder, passar dom i min nissan 200sx ?

fabbemannen
26 oktober 2010 · 278 Inlägg

Tjenare! som topic lyder så undrar jag om dessa stolarna kommer passa i min Nissan 200sx s13 ?

Stolarna: http://www.ridetech.se/Shop/Index.php?sArtId=SS-200

Är det någon som möjligen har stolarna och kan ge mig ett exakt mått på hur stora dom är i verkligheten? Har hittat likadana stolar på en annan sida och där står lite annorlunda mått, lite surt att köpa stolarna om dom sen inte passar hmm.

Mvh Fabbe

Mitsubishi Evo IX "Evon" (2007)
KHRacing
26 oktober 2010 ·

mejla dem o be om måtten kanske ?

ang underredet så är det ej bolt-on.

TeedasT 100% ninja
26 oktober 2010 · 342 Inlägg

Kom ihåg att ridetech ses ofta som ett lurendrejarföretag, sök på lite trådar om dem innan du beställer därifrån.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
fabbemannen
26 oktober 2010 · 278 Inlägg

KHRacing skrev:
mejla dem o be om måtten kanske ?

ang underredet så är det ej bolt-on.

Okej, men skenorna under stolen, går dom att plocka av ? för jag har ett par skenor i sportstolarna jag har nu som kanske passar på dom nya stolarna så då passar dom i bilen direkt också smile

Mitsubishi Evo IX "Evon" (2007)
KHRacing
26 oktober 2010 ·

TeedasT skrev:
Kom ihåg att ridetech ses ofta som ett lurendrejarföretag, sök på lite trådar om dem innan du beställer därifrån.

vad har detta med topic att göra ?? cool

fabbemannen
26 oktober 2010 · 278 Inlägg

TeedasT skrev:
Kom ihåg att ridetech ses ofta som ett lurendrejarföretag, sök på lite trådar om dem innan du beställer därifrån.

ah jag har många kompisar som beställt därifrån utan problem också. har hört lite illa om företaget ibland jag med.

Mitsubishi Evo IX "Evon" (2007)
TeedasT 100% ninja
26 oktober 2010 · 342 Inlägg

KHRacing skrev:

TeedasT skrev:
Kom ihåg att ridetech ses ofta som ett lurendrejarföretag, sök på lite trådar om dem innan du beställer därifrån.

vad har detta med topic att göra ?? cool

egentligen ingenting, men eftersom man har sett många varningsflaggor för företaget så tyckte jag att det var relevant. Men man kan ju se det som kuriosa om man vill wink

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
Lemzor
26 oktober 2010 · 67 Inlägg

köpte likadana för några år sedan innan jag skaffade sparco stolarna.
går ej att sitta i dom, du kommer väldigt högt upp oavsett hur man gör med fästena.
dynan är väldigt hög. vad du än gör, köp ej sådana till din s13, körställningen blir helt förstörd:P

oavsett vilka stolar du väljer så måste fästena oftast byggas om. ja lämnade bort mina då ja inte kan svetsa=) han gjorde som så att han svetsade på ett par sparcofästen på org-skenorna vilket gör att stolarna går att justera fram o bak. annars finns det fästen att köpa på driftworks.

mitt råd till dig är att leta efter ett par stolar där man sitter så långt ner som möjligt, samt med sidofästen så man hamnar närmare golvet, iom att det är lätt hänt att skallen slår i taket om man är över 1.5m:P

jag köpte sparco-stolar=)
mvh andreas

Nissan 200sx s13 "The Nitz" (1991)
fabbemannen
26 oktober 2010 · 278 Inlägg

Lemzor skrev:
köpte likadana för några år sedan innan jag skaffade sparco stolarna.
går ej att sitta i dom, du kommer väldigt högt upp oavsett hur man gör med fästena.
dynan är väldigt hög. vad du än gör, köp ej sådana till din s13, körställningen blir helt förstörd:P

oavsett vilka stolar du väljer så måste fästena oftast byggas om. ja lämnade bort mina då ja inte kan svetsa=) han gjorde som så att han svetsade på ett par sparcofästen på org-skenorna vilket gör att stolarna går att justera fram o bak. annars finns det fästen att köpa på driftworks.

mitt råd till dig är att leta efter ett par stolar där man sitter så långt ner som möjligt, samt med sidofästen så man hamnar närmare golvet, iom att det är lätt hänt att skallen slår i taket om man är över 1.5m:P

jag köpte sparco-stolar=)
mvh andreas

Aufan där ser man, jag har dessa stolarna nu : http://sportstolen.se/1-st-sportstol-ty … p-546.html

Fast modellen äldre.. Känns som man sitter i en potta för man sitter ju i en håla haha, svårt att både komma i och ur stolen hmm.. Jag har fästen som går att justera fram o tbx i dom stolarna, tror du inte man kan flytta över skenorna från den stolen till EVO stolen? Eller det går kanske inte? Sitter man högre i EVO stolarna än i dessa också tror du?

Mitsubishi Evo IX "Evon" (2007)
Lemzor
26 oktober 2010 · 67 Inlägg

de e som du säger, i stolarna du har så sitter man i en potta, i "evo" stolarna så sitter du nån dm högre=)
allt går ju att fixa, har du redan fästen så går det nog att ordna, men jag tycker ändå att du ska behålla stolarna du har eller fixa sparco eller något liknande. när jag fick hem dom där stolarna så hoppade jag inte av glädje när man klämde på dom och kollade kvalitén direkt:P

nä, jag tycker du fixar några andra stolar istället=)

Nissan 200sx s13 "The Nitz" (1991)
fabbemannen
26 oktober 2010 · 278 Inlägg

Lemzor skrev:
de e som du säger, i stolarna du har så sitter man i en potta, i "evo" stolarna så sitter du nån dm högre=)
allt går ju att fixa, har du redan fästen så går det nog att ordna, men jag tycker ändå att du ska behålla stolarna du har eller fixa sparco eller något liknande. när jag fick hem dom där stolarna så hoppade jag inte av glädje när man klämde på dom och kollade kvalitén direkt:P

nä, jag tycker du fixar några andra stolar istället=)

hehe okej, men har du något tips på bekväma och bra stolar då ? smile

Mitsubishi Evo IX "Evon" (2007)
Lemzor
26 oktober 2010 · 67 Inlägg

ska dom vara fällbara? sitta fast stolar eller glidarstolar?tongue
vilka sparco som helst skulle jag säga=)
inte provat så många andra märken så är nog lite partisk^^

Nissan 200sx s13 "The Nitz" (1991)
fabbemannen
26 oktober 2010 · 278 Inlägg

Lemzor skrev:
ska dom vara fällbara? sitta fast stolar eller glidarstolar?tongue
vilka sparco som helst skulle jag säga=)
inte provat så många andra märken så är nog lite partisk^^

Jag vill sitta bekvämt, så helst justerbar rygg så man kan glida ner lite wink

Mitsubishi Evo IX "Evon" (2007)
Markus-Persson
27 oktober 2010 · 92 Inlägg

Har Evo sportstolar i kolfiberläder i min golf och jag sitter perfekt så de måste nog bara vara i vissa modeller!

OUTLAW1
27 oktober 2010 ·

Markus-Persson skrev:
Har Evo sportstolar i kolfiberläder i min golf och jag sitter perfekt så de måste nog bara vara i vissa modeller!

måste bara fåna mig lite men...
kolfiberläder??!!??

fabbemannen
27 oktober 2010 · 278 Inlägg

Markus-Persson skrev:
Har Evo sportstolar i kolfiberläder i min golf och jag sitter perfekt så de måste nog bara vara i vissa modeller!

Kan man inte komma hem till dig o mäta o provsitta stolarna? smile

Mitsubishi Evo IX "Evon" (2007)
Markus-Persson
27 oktober 2010 · 92 Inlägg

rallykid skrev:

Markus-Persson skrev:
Har Evo sportstolar i kolfiberläder i min golf och jag sitter perfekt så de måste nog bara vara i vissa modeller!

måste bara fåna mig lite men...
kolfiberläder??!!??

Står så på hemsidan, dom menar nog att materialet liknar kolfiber ,så enkelt va de.

TeedasT 100% ninja
27 oktober 2010 · 342 Inlägg

Markus-Persson skrev:

rallykid skrev:

Markus-Persson skrev:
Har Evo sportstolar i kolfiberläder i min golf och jag sitter perfekt så de måste nog bara vara i vissa modeller!

måste bara fåna mig lite men...
kolfiberläder??!!??

Står så på hemsidan, dom menar nog att materialet liknar kolfiber ,så enkelt va de.

Då är det knappast riktigt läder heller....

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
Markus-Persson
27 oktober 2010 · 92 Inlägg

TeedasT skrev:

Markus-Persson skrev:

rallykid skrev:

måste bara fåna mig lite men...
kolfiberläder??!!??

Står så på hemsidan, dom menar nog att materialet liknar kolfiber ,så enkelt va de.

Då är det knappast riktigt läder heller....

Ser inget inlägg som påpekar att de är riktigt läder. Nog med OT på denna tråd

Lemzor
27 oktober 2010 · 67 Inlägg

hur man sitter i stolarna och hur dom känns, alltså hur röven glider ner e en sak, men fortfarande så hamnar man enligt mig på tok för högt upp i en s13 me just den modellen, så har inte så mycke o göra med stolen i sig. problemet e att en s13 är lite speciell om man ser till golvets uppbyggnad och eventuella modifikationer av fästen till stolarna. detta gör att man enligt mina erfarenheter behöver ett par stolar med sidofästen och lågt plaserad dyna för att få en optimal körställning (dvs att inte sitta som tant Agda 95år i en sportbil).

Nissan 200sx s13 "The Nitz" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang