och jag har snackat runt med olika personer ang att byta en del säger att man ska mappa när man byter downpipe och en del säger att det bara är att hänga dit och åka
min fråga är då
behöver jag mappa när jag byter avgassystemet eller hur ligger det till?
hehe nej nej! har ett liggandes funderar på att slänga på 3" innan chippningen:) men de borde väl inte vara någon fara att köra utan att mappa med 3"
Klart det inte är någon fara. Bara att slänga dit ditt 3'' köra och vara glad . Det du kommer märka är att bilen kommer låta betydligt mycket mera och att du får en snabbare spool-up på turbon tack vare 3'' DP:n. Sedan när du skaffar dig ett steg 3 chip kommer du även märka en prestanda skillnad.
Mvh/Tobias
Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
det är ju många som hänger på 3" dp på sina 850 bilar osv utan att mappa så varför skulle inte saab klara av sånt:9 md det är bara att smäcka på att:) ska vi göra det nästa vecka eller?
de beror på hur seriös man e men normalt så bör man mappa om en bil efter ett sånt ingrepp för man ändrar ju på parametrarna lite . men ja tror inte de e någon fara.
a men sen då vid så stora ingrepp som turbobyte insug mm så ändrar man så pass mycke som inte stämmer med orginal programvara så¨de e de nog mappning som gäller men bara för ett 3" så är de nog ingen fara.
jovisst är det så .men de e nog väldigt många som inte tänker på de och de verkar funka. men de beror nog på att chippen är så väl tilltagna så klarar av dessa förändringar . men som sagt mappa är ju det enda rätta för då blir de justerat just efter den motor de gäller. medans chip är bara ett ungefär som bara är halvbra i jämförelse.
behöver jag mappa när jag byter avgassystemet eller hur ligger det till?
MVH DanzzzoN!
Det är omöjligt att svara på utan att veta vilken bil/motor det gäller. Förstår inte hur så många kan tycka massa saker utan att veta det.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-