Sänkning bmw

kozlowski
29 oktober 2010 · 123 Inlägg

Tjena alla!

tänkte höra med er om man kan bara sänka där framme och räcker det med fjädrar ?

använder bilen på vintern därför jag undrar.

Hur mycket kan man sänka där framme c.a?

Mvh kristian

BMW 318i "Mary Jane" (2001)
almqvist__89
29 oktober 2010 · 1 140 Inlägg

varför bara sänka den fram?
ska du inte sänka så mycket är sänkningsfjädrar det billigaste alternativet

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
kozlowski
29 oktober 2010 · 123 Inlägg

ok.. Det är så att jag vill sänka den men vill inte ha det så att njurarna tar stryk när man kör.. så tänkte man kanske bara kan sänka den säg 30mm där fram för utseendet ? åsikter uppskattas

Mvh kristian

BMW 318i "Mary Jane" (2001)
almqvist__89
29 oktober 2010 · 1 140 Inlägg

sänk den 30-40mm runt om med sänkningsfjädrar, det blir inte jätte hårt.
annars kan du ju kapa orginalfjädrarna fram själv ett varv eller två smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
kozlowski
29 oktober 2010 · 123 Inlägg

ok.. så man kan ha orginal dämpare o bara köra på fjädrarna ? kan man bara sänka framme eller blir det ostabilt?

Mvh Kristian

BMW 318i "Mary Jane" (2001)
kozlowski
29 oktober 2010 · 123 Inlägg
BMW 318i "Mary Jane" (2001)
almqvist__89
29 oktober 2010 · 1 140 Inlägg

jag är inte så insatt i det där, men har massa polare som har köpt sänkningsfjädrar 30-40mm och då räcker det att byta fjädrar men om man vill sänka mer än så skulle jag nog rekomendera coilovers..

självklart kan du bara sänka fram om du vill det men tänk då på att ställa upp ljuset efter det annars lyser det för lågt..

om du ändå är inne på att byta fjädrar tycker jag du ska provsänka den först genom att kapa fjädrarna några varv, jag hade kapat smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
almqvist__89
29 oktober 2010 · 1 140 Inlägg

kozlowski skrev:
http://www.carlab.se/shop/sankningsfjadrar-bmw-173711p.html ? mvh

med sånna sänkningsfjädrar räcker det att byta bara fjädrarna

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
kozlowski
29 oktober 2010 · 123 Inlägg

tack så mycket..

BMW 318i "Mary Jane" (2001)
almqvist__89
29 oktober 2010 · 1 140 Inlägg

varsågod smile hoppas det hjälpte

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
Kronborg
14 juli 2011 · 2 Inlägg

Skulle Ej rekommendera att kapa fjädrarna du tappar väghållningsegenskaperna helt.

Har man en gammalskitbil så kan det kvitta men har du en du är lite mån om så gäller sänkningsfjädrar runt om fast igentligen coilovers, sänkningsfjädrar är en kompromis din dämpare kommer inte jobba i sitt optimala läga om du bara sätter in nya fjädrar.

Sitter i samma sits vill sänka men det är lite dyrt med coilovers

BMW 325i coupe "e92" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang