Lambodörrar, någon erfaren ?

Snke Herr Klåfinger
30 oktober 2010 · 214 Inlägg

Hallåj !

Går omkring och funderar på om jag ska inhandla lambogångjärn och montera in i bilen.
Men i och med så kommer ju många funderingar upp om just detta också..
Så om det är någon där ute som kan svara på mina frågor så är jag oerhört tacksam! smile

Bilen för övrigt är en Mitsubishi 3000 GT -93. Delarna inhandlas isf från http://www.lambodoors4u.com

1. Någon som vet om dessa är godkända av SBP eller om man måste regga om bilen ? hörde nått om nån typ av gångjärn är godkända ? eller har jag fel ?

2. Krångligt eller enkelt att montera in ?

3. Värt pengarna ????

Vet att det finns ett gäng trådar om detta sedan tidigare, men kände mig inte riktigt nöjd med dom svaren där...


Mvh
Micke

"Alkohol löser inga problem, men det gör inte mjölk heller."
Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 november 2010 · 1 312 Inlägg

Hejsan!

Hade LSD lambo dörrer på min Peugeot 206GTI. Dom kostade mig typ 17 000 och dom va riktigt krafftiga måste jag säga. Dock kan jag säga att  de va coolt i 2 veckor sedan va de bara bökigt. Folk som inte viste de öppnade ju dörren å sedan tog de stopp och dörren flippandes tillbaka. Järnen pallade ju de men de va ju inte kul. Sedan fick man hålla dörren neråt när man stängde den osv.
De va lätt att monter då dom va bolt on. Inga problem alls. Passade in skiten på typ 2-3 timmar. Dock tycker jag inte de va värt pengarna. Köper man billigare kitt så viker sig järnen tyvärr.
Sedan va de ju SJUKT mycke problem med besikningen. Men efter massa mailande samt en del "ej riktiga mail" som jag visade upp så kunda jag regga in dom. Fick dock ha pappar på att gånjärnen pallade div punkter som dörrar ska palla en ligigt lag. Samt papper från verkstad att dom hade monterat dom osv.

Kan kort och gott sammanfatta: Mycket pengar för mycket jävla bök. tyvärr är de så sad

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
Snke Herr Klåfinger
1 november 2010 · 214 Inlägg

Okejokej, så kort och gott då efter din sammanfattning så är det enklast att låta bli tongue
Orkar inte med massa bök för ett par gångjärn.
Men läste nånstans att sådana LSD skulle vara godkända av SBP ?

"Alkohol löser inga problem, men det gör inte mjölk heller."
Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
2 november 2010 · 1 312 Inlägg

Snke skrev:
Okejokej, så kort och gott då efter din sammanfattning så är det enklast att låta bli tongue
Orkar inte med massa bök för ett par gångjärn.
Men läste nånstans att sådana LSD skulle vara godkända av SBP ?

Nej nej de är dom inte. Dom uppfyller dom punkterna men de va sjukt svårt och bevisa vissa saker. Samt att dom är TUV godkännda. Mailade fram och tillbaka osv i fan över en månad och fick skriva om svaren jag fick och sedan skrev jag ut dom och tog med dom på besikningen.

Förstör inte din fina bil samt din humör med att böka på.

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
denton
14 november 2010 · 214 Inlägg

min polare har det på sin BMW E30 320 och det var inga problem att besikta med. smile men jag kan säga att det blir riktigt jobbigt att kliva in och ur bilen så det var nästan som att kasta pengarna i sjön tongue Och så var man tvungen att hålla i dörrarna när de var  uppfällda bara för att dämparna blev slitna så fort big_smile

Snke Herr Klåfinger
14 november 2010 · 214 Inlägg

denton skrev:
min polare har det på sin BMW E30 320 och det var inga problem att besikta med. smile men jag kan säga att det blir riktigt jobbigt att kliva in och ur bilen så det var nästan som att kasta pengarna i sjön tongue Och så var man tvungen att hålla i dörrarna när de var  uppfällda bara för att dämparna blev slitna så fort big_smile

Tack för svar smile
Men det kanske finns dämpare som håller ? Menar, det läre väl vara skillnad på produkterna ? smile
Men om det är lika med alla så skippar jag det allt tongue

"Alkohol löser inga problem, men det gör inte mjölk heller."
KHRacing
15 november 2010 ·

sebbanboy14 skrev:

Snke skrev:
Okejokej, så kort och gott då efter din sammanfattning så är det enklast att låta bli tongue
Orkar inte med massa bök för ett par gångjärn.
Men läste nånstans att sådana LSD skulle vara godkända av SBP ?

Nej nej de är dom inte. Dom uppfyller dom punkterna men de va sjukt svårt och bevisa vissa saker. Samt att dom är TUV godkännda. Mailade fram och tillbaka osv i fan över en månad och fick skriva om svaren jag fick och sedan skrev jag ut dom och tog med dom på besikningen.

Förstör inte din fina bil samt din humör med att böka på.

TUV har inte ett skit med SBP att göra så du vet det smile

Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
15 november 2010 · 1 312 Inlägg

Så sant som de är sagt smile

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
wannabe1
27 november 2010 · 102 Inlägg

Vi har några i klubben som monterat lambodörrar ställ frågan på vårt forum där finns experter på bilens alla delar och funktioner t.o.m Mitsubishi brukar hänvisa till klubben för de vet att vi har den bästa kunskapsbanken om dessa bilar

BDamberg
27 november 2010 · 311 Inlägg

http://www.allfordmustangs.com/forums/attachments/svt-cobra-talk/59656d1232668407-lambo-doors-1997-mustang-cobra-lambo-doors-so-played-out.jpg

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96
Snke Herr Klåfinger
27 november 2010 · 214 Inlägg

BillyBooy skrev:
http://www.allfordmustangs.com/forums/a … ed-out.jpg

Jaja, nu ska vi inte vara sådan tongue

"Alkohol löser inga problem, men det gör inte mjölk heller."
Snke Herr Klåfinger
27 november 2010 · 214 Inlägg

wannabe1 skrev:
Vi har några i klubben som monterat lambodörrar ställ frågan på vårt forum där finns experter på bilens alla delar och funktioner t.o.m Mitsubishi brukar hänvisa till klubben för de vet att vi har den bästa kunskapsbanken om dessa bilar

Jag får ta och göra det. Tänkte gå med till våren när det är dags att ställa på bilen igen så jag får fin årspremie på försäkringen iaf smile Ska ej glömmas bort, tack smile

"Alkohol löser inga problem, men det gör inte mjölk heller."
wannabe1
28 november 2010 · 102 Inlägg

Att gå med på forumet kostar inget

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang