Inte långt kvar nu Men var fick du tag på klädseln till baksätet? Är det överdrag eller har du sytt om den själv? Vart fick du i så fall tag på tyget? Det såg ju ascoolt ut
ne nu börjar det att närma sig, det är ett överdrag som är på baksätet och köpte det på Jula
Eleanor-Mannen skrev:
Kommer man se den på några utstälningar i år då, eller kanske i helsingborgs trakten, valåkra eller så?
jorå det kommer bli ganska mycke utställningar, har inte planerat in riktigt vart man ska, men ända till helsingborg blir det nog inte:P
gjutarolle skrev:
Ser bra ut! men angående tanken!! har en lika dan, skruva den locket du tankar i och limma de med något fnt lim, tex pp-flex, för den packningen som sitter där orginal tål inte bensin :S
okej,jag ska köra på Etanol men den lär väll inte tåla det heller, men tack för tipset ska fixa det
hehe lugnt forum e till för hjälpa gör de innan du tankar den, vi hade halvtank de va kallt och fuktit, man tappar ju lätt ner några bultar i tanken med
Har varit dåligt med updatering på ett tag nu så de kommer en med mycke bilder nu i stället.
UPDAIT 24/3 Det som har hänt är att framvagn har blivit renoverad, sen håller jag även på att montera i hop motorn för ska på en utställning 16-17 aprill så den måste vara i hopsatt då så den ser körklar ut, sen ska toppen bort för att göras klar.
adapter från 3/8" NPT till an8 så jag kan använda an8 till oljekylaren
meckat i hop lite slangar
svarvat an12 svetsanslutning till oljereturen
svarvade även an4 svetsanslutning och en adapter från m14x1,5 till an4 som sitter i blocket
kammremssats
ny regskylts belysning
AN slangar/kopplingar monterad
till och från oljekylaren
oljereturen
oljetilförsen
tryckrör
lite helhet över motorn
Bytt styrstagen så de går att svänga med aset
byggt ihop utblåsen, började kl 23:00 kvällen innan utställningen men klar vart dom
på väg till utstälningen fredag 15 aprill
stält upp bilen inför utställningen
sen när bilen kom hem så var det dags att riva den igen :?
ska köra med fördelaren i blocket så fick ta och byta ut axeln mot en med kuggar i
köpt mig en ZF från en M3 så ska svetsa om den nu för b230
byggt en avdragare men får ändå inte i sär den, sitter ingående så jädra hårt eller är det nått annat som är vajsing :?: får i sär den ca5mm. TIPPS ÄR VÄLKOMNA
haha okej skulle sj int våga vara under bilen med dom där fick du positiva kommentarer på utställningen ?
var inte så mycke på utställningen faktiskt, var där på lördag innan dom öppnade och polerade lite sen gick runt i nån timma, och på söndag var jag också där innan dom öppnade och kolla till bilen så nå kommentarer vart det tuvär inte