Har varit dåligt med updatering på ett tag nu så de kommer en med mycke bilder nu i stället.
UPDAIT 24/3 Det som har hänt är att framvagn har blivit renoverad, sen håller jag även på att montera i hop motorn för ska på en utställning 16-17 aprill så den måste vara i hopsatt då så den ser körklar ut, sen ska toppen bort för att göras klar.
Blästrat lite gjejer
packningar kan va bra att ha till motorn
börjat fått på lite gremeljer nu
Renoverat framvagn
kommit på plats
oljepumpen monterad
fixat klart toppen med spridarhålen
köpt ett fuelrail ämne som de ska fixas lite hål i
Sen gjorde jag 4st special bultar så de går att spänna i hop alt
slipade till bultskallarna rå dom fick plats i en rörbit, sen svetsades de bara på en bricka i varje ände. borrade hål 10mm djupt och gängade sen, gjorde likadant i toppen också
så blev de, funkar skitbra
börjat porta lite, har endast grovkört på bilderna
gjort en liten grej till vevhusventilationen, ska svetsa en anslutning för an8 sen
monterat på toppen utan ventiler och alt för den ska av efter utställningen då den ska fixas i ordning.
gjort klart tråget och blästrat de, ska poleras sen när man får lite tid, de ser flammigt ut för det är lite fuktigt efter tvätten
köpt baksäte och bakre dörrsidorna som ska kläs om och monteras snart.
kom o tänka på en grej, ska inte triggerhjulet vara av magnetisk metall för att sensorn ska kunna känna av den? vilket dom flesta rostfria metaller inte är?
"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
kom o tänka på en grej, ska inte triggerhjulet vara av magnetisk metall för att sensorn ska kunna känna av den? vilket dom flesta rostfria metaller inte är?
jo vist är de så, men självklart så tänkte man inte på det när man stod och skar ut de får väll ta och göra mig ett nytt då
Grymt läcker. Man kan nästan tro att du vet vad du gör med svetsen och fräsen.
Jag har bara en fråga. Du har förmodligen kollat upp det och vet men frågar ändå. Är du säker på att du kan besikta den som bil sen? Jag vet, det låter som en dum fråga, men jag har för mig att jag har läst i Bilsport, under "Fråga SFRO" (eller vad den kolumnen heter), att man inte kan/får registrera om från EPA/A-traktor till bil. Jag hoppas såklart för din skull att det går, för det är ett grymt jävla bygge du har,det vara bara nåt som dök upp i huvudet.
Får hålla utkik efter den sen när man passerar Sundsvall i sommar
Jag har bara en fråga. Du har förmodligen kollat upp det och vet men frågar ändå. Är du säker på att du kan besikta den som bil sen? Jag vet, det låter som en dum fråga, men jag har för mig att jag har läst i Bilsport, under "Fråga SFRO" (eller vad den kolumnen heter), att man inte kan/får registrera om från EPA/A-traktor till bil. Jag hoppas såklart för din skull att det går, för det är ett grymt jävla bygge du har,det vara bara nåt som dök upp i huvudet.
Är ju inte värre än att man får pappra den lite annars
man får tacka så mycke för den fina kommentaren vet av andra som har besiktat om från a-traktor till bil så de ska nog inte vara några problem