Riktigt roligt, är min farbror som är Ulf Carlsson som byggt den från början, även min farfar har hjälpt till, och min far som hjälpt till med motorn och diverse. Har fått berättat för mig att själva taksänkningen och framförallt att få taket stadigt när måsvingedörrar skulle byggas var något som tog lång tid, och fick förstärkas rejält. Idag ser kanske förutsättningarna lite annorlunda ut för bilbyggare Det som är lite roligt med den här bilen och något man ska ha klart för sig är att detta sker under mitten av 80 talet , och mycket hinner hända på 25 år.
Bilen i sig har efter ombyggnaden aldrig gått mycket i trafik, utan mest stått i ett garage, då min farbror startade en bilverkstad i samma veva och tiden då gick åt till detta. Så egentligen har bilen stått still från slutet på 80 talet, och det där sista små detaljerna i inredning osv blev aldrig klart.
Kul att se att bilen fått en ny ägare som har som mål att använda den igen, synd med krockskadan, som skett någon gång under resans gång, har bestämt för mig att jag ska ha ett kort på när den är helt nylackad och jag som liten går vid den och sopar, ska försöka leta upp detta foto, och få in det i datorn om de kan vara av intresse:)
Har även vhs video hemma någonstans då min farbror kör upp i den för sin dragracinglicens:) och lite små klipp.
kan även höra lite mer med farsan om det är något du undrar om med bilen.
Senast redigerat av Mrjockos (8 februari 2011)
V8 - 4 Life