Renovering av taksänkt v8 Amazon Update 9/5

Danne_1977
7 juli 2011 · 3 292 Inlägg

lillisaa skrev:
Mm, det är tragiskt när sånt här händer.. hmm Jag hoppas verkligen någon tar upp hans projekt och gör det klart!

Det tror jag nog garanterat att nån kommer att göra.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
lillisaa Bitch!
7 juli 2011 · 87 Inlägg

ja det är ju bara hoppas på det smile

Mercedes W124 250D turbo "93b facelift" (1987)
Danne_1977
7 juli 2011 · 3 292 Inlägg

lillisaa skrev:
ja det är ju bara hoppas på det smile

Japp.. helt klart.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Jacke941
2 augusti 2011 · 16 Inlägg

fyfan, jag älskade det här projektet å hans ideér! Vila I Frid Buick_68 sad


nån som vet vad som händer med amazonen nu?

BudgetDunkaren Osponsrad
2 augusti 2011 · 1 631 Inlägg

Vila I Frid. Min mobror har ägt amazonen ngngång på 90talet. Så jag hoppas och hoppas verkligen den blir färdig i samma ana som det va tänkt så det inte blir ett ungdomsbygge med 28st 15 tummare och en ful motivlack... Men men

Som sagt. R.I.P !!!

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Besserwisser
2 augusti 2011 ·

BudgetDunkaren skrev:
Vila I Frid. Min mobror har ägt amazonen ngngång på 90talet. Så jag hoppas och hoppas verkligen den blir färdig i samma ana som det va tänkt så det inte blir ett ungdomsbygge med 28st 15 tummare och en ful motivlack... Men men

Som sagt. R.I.P !!!

Håller med. Jag slog i fordonsregistret och Dahlin i Tibro står fortfarande som ägare. Hoppas inte projektet står och förfaller utan någon anhörig tar och säljer bilen en ny ägare med ambitioner att slutföra renoveringen.

gulf
15 augusti 2011 · 38 Inlägg

Hej. jeg har kigget med på denne tråd fra projektet startet. og det er meget tragiskt at læse at buick 68 er gået bort. VIL I FRED.....

jeg skriver fordi jeg mycket intresserrad i at købe / færdig gøre amazon,en som den var fra start. Men hvem ska jeg kontakte for infomation om pris m.m. skicka mig en mail om info.

St0hl Inofficiell Alkoholkontrollant.
16 augusti 2011 · 451 Inlägg

Satt här och läste igenom tråden, sen kommer man till dom få sista sidorna. Och får veta att buick_68 omkommit i en bilolycka.
Tråkigt att sånt händer, han hade ambitioner den snubben märker man i hans projekttrådar.

Vila i frid.

Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider.
Danne_1977
16 september 2011 · 3 292 Inlägg

Exakt en månad sen nån skrev i denna tråden.. undrar om det händer nåt med amazonen nu då.. ?  eller om den kanske väntar på att nån ska vid där buick_68 ofrivilligt var tvungen att tragiskt nog sätta punkt..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
loow Jävel
16 september 2011 · 2 018 Inlägg

Det hade ju varit guld deluxe om någon kunde ta vid och bygga klart den i hans ära.

You got to risk it, to get the biscuit :)
Danne_1977
16 september 2011 · 3 292 Inlägg

Plankpojk skrev:
Det hade ju varit guld deluxe om någon kunde ta vid och bygga klart den i hans ära.

Håller med helt och hållet.. skulle vara kanonbra det..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
JofooN Skrap
23 oktober 2011 · 2 098 Inlägg

Någon som vet något om detta bygge? är det någon som tagit över det eller står den bara?

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
Lina-
23 oktober 2011 · 1 213 Inlägg

JofooN skrev:
Någon som vet något om detta bygge? är det någon som tagit över det eller står den bara?

Kollade upp bilen i förra veckan, fortfarande står Dahlin som ägare. Finns flera bilintresserade i den familjen, inte omöjligt nån av dom gör klart bilen.

Minns när Dahlin köpte Amazonen, ringde på annonsen men fick då veta att folk var på väg för att titta på bilen. Eftersom jag bor långt ifrån då tycke jag inte de var värt att åka ifalll bilen skulle bli såld, ringde igen senare då fick höra bilen blivit såld.

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.
Volvo 940 Turbo "Sleeper" (1992)
JofooN Skrap
23 oktober 2011 · 2 098 Inlägg

Lina- skrev:

JofooN skrev:
Någon som vet något om detta bygge? är det någon som tagit över det eller står den bara?

Kollade upp bilen i förra veckan, fortfarande står Dahlin som ägare. Finns flera bilintresserade i den familjen, inte omöjligt nån av dom gör klart bilen.

Minns när Dahlin köpte Amazonen, ringde på annonsen men fick då veta att folk var på väg för att titta på bilen. Eftersom jag bor långt ifrån då tycke jag inte de var värt att åka ifalll bilen skulle bli såld, ringde igen senare då fick höra bilen blivit såld.

Okej, då är det inte helt omöjligt att någon utav dem håller på med den, och vem vet, det kanske glider in en uppdatering här snart när den är klar. Det hoppas jag på. Saknar denna tråden som bara den. Denna tråden var det något specielt med, jag kollade jämt och kollade på denna tråden före alla andra uppdaterade trådar.

Ja okej smile. Var tur att du inte åkte och kollade då. Men den hamnade i dem rätta händerna till slut.

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
kenth66
25 oktober 2011 · 1 212 Inlägg

det är många med mig som sörjer den tragiska olyckan, då de bästa går bort...

har haft lite mail kontakt med vänner på garaget.org och vill förmedla mina känslor:

hoppas bara garaget och familj låter hans länk vara kvar...  och visa att hans intresse lever vidare i det han tyckte allra bäst om//bilar//

läste på länken på att han gått bort, det kom som rysningar i mig...

det är synd att de bästa går bort i förtid, men med förhoppning om att han för och är med framöver med sin själ.

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
Dacia duster "Laureate" (2015)
Danne_1977
2 december 2011 · 3 292 Inlägg

Ännu inget nytt om Amazonen.. återstår väl att se vad som händer med den, om den finns kvar vill säga. Hoppas på nån form av uppdatering... big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
JofooN Skrap
3 december 2011 · 2 098 Inlägg

Danne_1977 skrev:
Ännu inget nytt om Amazonen.. återstår väl att se vad som händer med den, om den finns kvar vill säga. Hoppas på nån form av uppdatering... big_smile

Ja det hade varit kul om den håller på att rustas upp. Det hade varit en julklapp wink

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
almqvist__89
3 december 2011 · 1 140 Inlägg

Så jävla tråkigt att läsa att buick_68 inte finns med oss längre, har följt detta sen han köpte bilen hmm
Vila i Frid så hoppas vi att någon vettig person tar vid där ofrivilligt slutade..

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
Danne_1977
20 april 2012 · 3 292 Inlägg

Nån som vet nåt om denna amazon.. alltså om den håller på rustas upp eller om den bara står ? skulle vara skit kul att se den rustas upp..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
kenth66
20 april 2012 · 1 212 Inlägg

Danne_1977 skrev:
Nån som vet nåt om denna amazon.. alltså om den håller på rustas upp eller om den bara står ? skulle vara skit kul att se den rustas upp..

även jag vill ha svar på din fråga... låt hans minne leva kvar i amazonen och hans sätt att vara som person.

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
Dacia duster "Laureate" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang