Renovering av taksänkt v8 Amazon Update 9/5

buick_68
12 januari 2011 · 135 Inlägg

bobbowiking skrev:
Skall du inte ha soffa fram?

Nej det sitter golf gti stolar i den smile

JofooN Skrap
12 januari 2011 · 2 098 Inlägg

buick_68 skrev:

bobbowiking skrev:
Skall du inte ha soffa fram?

Nej det sitter golf gti stolar i den smile

Det kommer se bra ut med dem stolarna! smile Hur blev det nu med kontakten med bilsport och de? men som jag förstod så är dem lite intresserade smile

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
buick_68
12 januari 2011 · 135 Inlägg

JofooN skrev:

buick_68 skrev:

bobbowiking skrev:
Skall du inte ha soffa fram?

Nej det sitter golf gti stolar i den smile

Det kommer se bra ut med dem stolarna! smile Hur blev det nu med kontakten med bilsport och de? men som jag förstod så är dem lite intresserade smile

kenth66 hade kontaktat dom och sen gav han mig mailadressen till en som jobbar på bilsport. Så jag skickade iväg ett mail i måndags men jag har inte fått något svar sad

JofooN Skrap
12 januari 2011 · 2 098 Inlägg

buick_68 skrev:

JofooN skrev:

buick_68 skrev:

Nej det sitter golf gti stolar i den smile

Det kommer se bra ut med dem stolarna! smile Hur blev det nu med kontakten med bilsport och de? men som jag förstod så är dem lite intresserade smile

kenth66 hade kontaktat dom och sen gav han mig mailadressen till en som jobbar på bilsport. Så jag skickade iväg ett mail i måndags men jag har inte fått något svar sad

Okej okej, bra gjort av honom. Men du kommer säkerligen få ett svar snart! smile hoppas på det

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
strollet
12 januari 2011 · 23 Inlägg

Riktigt kul objekt detta. Du kan ju byta ut dörrhandtagen mot tex s60 handtag så får du dom i bilens färg med lite cleant stuk över det hela.

Volvo PV 544 "Herbi" (1961)
kenth66
12 januari 2011 · 1 212 Inlägg

JofooN skrev:

buick_68 skrev:

JofooN skrev:

Det kommer se bra ut med dem stolarna! smile Hur blev det nu med kontakten med bilsport och de? men som jag förstod så är dem lite intresserade smile

kenth66 hade kontaktat dom och sen gav han mig mailadressen till en som jobbar på bilsport. Så jag skickade iväg ett mail i måndags men jag har inte fått något svar sad

Okej okej, bra gjort av honom. Men du kommer säkerligen få ett svar snart! smile hoppas på det

vet att det kommer!!!! hur många sextiotalister finns det inte där ute som vill se gamla projekt//ärliga projekt//

mvh kenth66

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
Dacia duster "Laureate" (2015)
_Fredrik
12 januari 2011 · 2 788 Inlägg

Sitter dörrhandtagen mitt på dörren? tongue Förstår inte riktigt varför du förlängde huven, det såg ju bra ut på tidigare bilder? Är grillen och liknande delar skeva? smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
buick_68
12 januari 2011 · 135 Inlägg

_Fredrik skrev:
Sitter dörrhandtagen mitt på dörren? tongue Förstår inte riktigt varför du förlängde huven, det såg ju bra ut på tidigare bilder? Är grillen och liknande delar skeva? smile

Japp dörrhandtagen sitter typ mitt på dörrarna. Det glipade 2-3 cm mellan huven och grillen förut då hela fronten ändrat form lite när den krockat. Så istället för att riva dän hela fronten så byggde jag om huven lite i nederkant smile

_Fredrik
12 januari 2011 · 2 788 Inlägg

buick_68 skrev:

_Fredrik skrev:
Sitter dörrhandtagen mitt på dörren? tongue Förstår inte riktigt varför du förlängde huven, det såg ju bra ut på tidigare bilder? Är grillen och liknande delar skeva? smile

Japp dörrhandtagen sitter typ mitt på dörrarna. Det glipade 2-3 cm mellan huven och grillen förut då hela fronten ändrat form lite när den krockat. Så istället för att riva dän hela fronten så byggde jag om huven lite i nederkant smile

Vet inte hur mycket jobb det hade inneburit, fast jag hade nog bytt fronten isåfall hmm

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
buick_68
14 januari 2011 · 135 Inlägg

Liten update igen då.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/135964/1040895_ehlejj.jpg
Fortsatt spackla å slipa.... Så det närmar sig iaf smile Men idag brann min slipmaskin upp så ska köpa en ny imorgon.

kenth66
14 januari 2011 · 1 212 Inlägg

du jobbar fortare än fort... lägg ner lite pengar på en bra slip.

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Dacia duster "Laureate" (2015)
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
buick_68
14 januari 2011 · 135 Inlägg

kenth66 skrev:
du jobbar fortare än fort... lägg ner lite pengar på en bra slip.

Det blir allt en biltemaslip tongue För pengar finns det inte så gott om, är fattig student hehe smile

kenth66
14 januari 2011 · 1 212 Inlägg

buick_68 skrev:

kenth66 skrev:
du jobbar fortare än fort... lägg ner lite pengar på en bra slip.

Det blir allt en biltemaslip tongue För pengar finns det inte så gott om, är fattig student hehe smile

köp två på en gång, du har ändå sparat in nästan tio st vad en proffs maskin kostar:/  men du gör ett jäkla bra jobb..
mvh kenth

ps. vart i din sits, slitit med dåliga verktyg med gott resultat.....trägen vinner alltid...ds.

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Dacia duster "Laureate" (2015)
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
Danne_1977
15 januari 2011 · 3 292 Inlägg

Jag säger bara det att fy faan vilket coolt bygge.. jag såg denna bilen på blocket i höstas nån gång... tänkte faan åka o köpa den... men det var några före när jag ringde...

Är ju alltid roligare att köpa nåt som redan är gjort det mesta på...som man "bara" kan renovera upp..

Men du.. det sitter en Volvo låda i den va.. ?  sitter det då en adapterplatta mellan motor och lådan.. ?

Tror lätt att du kommer hinna få klar den till sommaren och hinna ställa ut den åxå.. samt få massa fina priser.. dom gillar att se återkommande bilar.. sånna som kanske varit "borta" i 10-15 år.. och sen kommer tillbaka hux flux.. eller vad man ska säga..

Hade en A-traktor en gång, duett med exakt samma färg nästan.. taksänkt max.. och amazonbakdel.. den hade åxå varit utställd många gånger och hade fina priser.. samt ett par repotage  i Bilsport under 80 talets slut... undrar vart den epan är idag.. hehe..

Hur som helst.. ska inte snacka sönder din tråd här..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Danne_1977
16 januari 2011 · 3 292 Inlägg

Vi har ännu inte fått sett nån bild på hur det ser ut bakifrån...

Undrar hur taket är förstärkt eftersom en stor del av det är borta i och med måsvingedörrarna... kanske ett lätt bockat rör eller nåt i mitten som följer taklinjerna.. ??

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
buick_68
17 januari 2011 · 135 Inlägg

Danne_1977 skrev:
Vi har ännu inte fått sett nån bild på hur det ser ut bakifrån...

Undrar hur taket är förstärkt eftersom en stor del av det är borta i och med måsvingedörrarna... kanske ett lätt bockat rör eller nåt i mitten som följer taklinjerna.. ??

Här kommer en bild på bakänden smile Dock ett gammalt kort från innan jag ägde bilen.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/135964/1042446_c0otxg.jpg

Taket är förstärkt med rejäla fyrkantsjärn fastsvetsade mellan måsvingedörrarna smile Längre bak vet jag inte hur förstärkningarna ser ut för innertaket är i vägen tongue

Danne_1977
17 januari 2011 · 3 292 Inlägg

Snyggt.. big_smile   leker med tanken om man skulle ha en amazon.. och att man skippar måsvingedörrarna.. undrar hur lång tid det skulle ta att göra ett liknande bygge.. om man är lite flitig alltså.. ?

Skulle vara roligt åxå att veta hur många hästar samt Nm som kan godkännas i amazon.. ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Danne_1977
17 januari 2011 · 3 292 Inlägg

buick_68 skrev:

Danne_1977 skrev:
Vi har ännu inte fått sett nån bild på hur det ser ut bakifrån...

Undrar hur taket är förstärkt eftersom en stor del av det är borta i och med måsvingedörrarna... kanske ett lätt bockat rör eller nåt i mitten som följer taklinjerna.. ??

Här kommer en bild på bakänden smile Dock ett gammalt kort från innan jag ägde bilen.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/135964/1042446_c0otxg.jpg

Taket är förstärkt med rejäla fyrkantsjärn fastsvetsade mellan måsvingedörrarna smile Längre bak vet jag inte hur förstärkningarna ser ut för innertaket är i vägen tongue

Den är säkert åxå förstärkt med fyrkantsjärn mellan hjulhusen i tröskeln under där låset till dörrarna sitter.. det är nog mest troligt att det är så... skulle ju iaf vara ett bra alternativ åxå eftersom det är ett tomrum..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Grotesk
17 januari 2011 · 260 Inlägg

Mycket häftig bil och inget dåligt jobb du lägger ner på den. Härligt att du behöll scoopet!

Saab 900 S (1990)
buick_68
17 januari 2011 · 135 Inlägg

Danne_1977 skrev:

buick_68 skrev:

Danne_1977 skrev:
Vi har ännu inte fått sett nån bild på hur det ser ut bakifrån...

Undrar hur taket är förstärkt eftersom en stor del av det är borta i och med måsvingedörrarna... kanske ett lätt bockat rör eller nåt i mitten som följer taklinjerna.. ??

Här kommer en bild på bakänden smile Dock ett gammalt kort från innan jag ägde bilen.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/135964/1042446_c0otxg.jpg

Taket är förstärkt med rejäla fyrkantsjärn fastsvetsade mellan måsvingedörrarna smile Längre bak vet jag inte hur förstärkningarna ser ut för innertaket är i vägen tongue

Den är säkert åxå förstärkt med fyrkantsjärn mellan hjulhusen i tröskeln under där låset till dörrarna sitter.. det är nog mest troligt att det är så... skulle ju iaf vara ett bra alternativ åxå eftersom det är ett tomrum..

Jajamen det sitter förstärkningar där också. Fick med några gammla polaroidkort från när den byggdes som visar förstärkning från bakre hjulhus och framåt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang