I övrigt går bilen kanon. Så fort man kör och har bilen i dragläge så går den helt perfekt. I jämn hastighet på landsväg(90-110) går den perfekt. I lägre hastigheter 50-70km/h så kan den rycka lite.
Vill komma rakt på problemet, så jag slipper byta ut en massa grejer i onödan. Därför jag gjorde ett litet videoklipp
Det är årsmodell -90. Vet inte om det finns någon sådan så man kan läsa av felkoder? Tänkte mig att detta problem säkert varit på tusentals 740is genom åren och att nån här kanske skulle känna igen problemet
Fast har ingen utrustning till att läsa av det med. Men får väl köra till en verkstad om jag inte skulle få rätt på det. Fler svar på vad felet kan va tack! Har en hel helg på mig att fixa problemet!
testa insugspackningen, innan du byter ngt mer se till å få fram eventuella felkoder på den om du inte kommer över en likadan som du kan låna delar ifrån.
Den reagerar på tomgången när man sprutar startgas vid insuget in mot motorn. Så nästan garanterat insugspackningen! Ska prova byta den. Typiskt att det är röd dag idag, kunde inte få fatt på nån packning. Återkommer med resultat när den är bytt!
Fast har ingen utrustning till att läsa av det med. Men får väl köra till en verkstad om jag inte skulle få rätt på det. Fler svar på vad felet kan va tack! Har en hel helg på mig att fixa problemet!
Det är en diod som blinkar och sitter i en liten svart låda bakom vänster fjädertorn så du behöver inget verktyg för att läsa av och iom att lambdalampan lyser så är skulle det vara det första jag kollade.
Uppgradera till en isolerande. Jag har 3-4 kvar från när jag tillverkade. Men då tar det några dar innan du har den hemma.
Vad innebär att den är isolerande?
Super40 skrev:
Det är en diod som blinkar och sitter i en liten svart låda bakom vänster fjädertorn så du behöver inget verktyg för att läsa av och iom att lambdalampan lyser så är skulle det vara det första jag kollade.
Aha, trodde man behövde nån datautrustning för att läsa av koderna. Vad smidigt! Ska läsa av dom idag. tack för att du klargjorde det