2070
Sök

Centrallås på Opel Vectra A -89

20 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
Tjenare. Jag har precis köpt ett fjärrstyrt centrallås till min Opel. Nu undrar jag hur man ska koppla det? Det finns redan motorer i alla dörrarna så då tänkte jag att eftersom det redan finns så kanske man kan koppla fjärrstyrningen till det befintliga centrallåset?

Sen har jag ett problem med min ena bakdörr! Det sitter en motor i dörren som är kass men tänkte sätta dit en ny. Men då upptäcker jag att på det gamla låset så sitter det 3 kablar och på det nya så sitter det bara 2? Så då funderade jag på om det en av kablarna är låsa upp, den andra är låsa och den tredje är jord på det gamla låset och på det nya så är det bara lås upp och lås? Måste man koppla in nya lås i alla dörrarna då eller kan man lösa så man bara sätter in en i bakdörren?

Tacksam för svar!!!
MVH Björn

killercow
7 november 2010
mina föräldrar har haft en vectra av första modellen. med krånglande cl-motorer bytte alla 4 dörrar, efter fått de rådet från opel, samtidigt pga att slippa riva med det en efter en när de ger sig. har en börjat krångla brukar alla krångla tillslut. bytte även alla samtidigt på min saab för att slippa göra det i omgångar.

en är jord. dom andra har jag för mig är till, precis som du skriver, en till lås och en till lås upp. tvinna ihop dom när du vet vilken som är vilken av de tre kablarna å koppla till nya motorn.

Kan väl inte ta för lång tid att göra det på alla dörrar?

20 Inlägg
8 november 2010
Trådstartare
Okej. Får köra på det då. Har du någon aning om det första jag skrev angående det fjärrstyrda?

20 Inlägg
9 november 2010
Trådstartare
Nä tyvärr. Har bara en som jag fick med men är lite svårt att lägga upp den hmm

Sök