3198
Sök

Call of duty: Black ops

Körv
3 535 Inlägg
21 november 2010
Era svin! Nu blev jag ju tvungen att lägga en beställning på detta spelet wink

Truckdriving Man

Fisketokig
2 997 Inlägg
21 november 2010
Haha. Och en annan sitter fortfarande och plockar ihop tänkbara datorpaket och överväger om det är värt det.  Så synd att det är totalstopp på att köra på nuvarande system.

Stor risk att man kör intensivt en månad eller två och sedan tröttnar och nästa gång man vill prova på något kräver det en uppgradering igen hmm

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

998 Inlägg
28 november 2010
Någon som har samma problem eller vet hur jag ska lösa det?
Problemet är att när jag kör black op online så hänger sig spelet varje gång, ibland efter 1 bana i bland 2 men även ibland när jag precis har joinat en server. Var inte så för 2 veckor sen då gick det bra men nu är det så hela tiden. Någon som vet?

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Hemlös
321 Inlägg
28 november 2010
LordLife skrev:
Problemet är att när jag kör black op online så hänger sig spelet varje gång, ibland efter 1 bana i bland 2 men även ibland när jag precis har joinat en server. Var inte så för 2 veckor sen då gick det bra men nu är det så hela tiden. Någon som vet?

Hela datorn eller bara spelet? För jag har exakt samma grej på Modern Warfare 1 men då är det hela datorn...

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

998 Inlägg
28 november 2010
CruiZin skrev:
LordLife skrev:

Hela datorn eller bara spelet? För jag har exakt samma grej på Modern Warfare 1 men då är det hela datorn...

Nä det är bara spelet, trycker bara ctrl alt delete får upp aktivitetshanteraren och väljer avsluta spelet.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

200 Inlägg
1 december 2010
Testade på skoj att lägga upp ett klipp från en match på youtube funkade rätt smidigt från xboxen!

http://www.youtube.com/watch?v=NaGN3bEdZRM

485 Inlägg
1 december 2010
maccswe skrev:
Testade på skoj att lägga upp ett klipp från en match på youtube funkade rätt smidigt från xboxen!

http://www.youtube.com/watch?v=NaGN3bEdZRM

snyggt smile vi får lira på helgen tongue

2 Inlägg
3 december 2010
LordLife skrev:

Jag har precis samma fel. Ibland kan det funka i 5 banor och ibland låser det sig hela tiden. Det är ju knappt så man orkar spela långre sad Har googlat men inte hittat nåt som kan vara till hjälp

69 Inlägg
4 december 2010
rally_man skrev:
LordLife skrev:

Jag har precis samma fel. Ibland kan det funka i 5 banor och ibland låser det sig hela tiden. Det är ju knappt så man orkar spela långre sad Har googlat men inte hittat nåt som kan vara till hjälp

Jag har samma problem, de skumma är att Singleplayer funkar klockrent men inte Multiplayer:S
Singleplayer funkade inte för mig först heller, men bytte från windows xp till windows 7 och det löste den biten. Frågan är bara hur man ska lösa multiplayer:S

998 Inlägg
4 december 2010
rally_man skrev:
LordLife skrev:

Jag verkar ha löst det med att ladda hem dom senaste grafikdrivrutinerna från tillverkarens hemsida och sen installera om dom. Även om du har dom senaste så prova det.

:-)
367 Inlägg
4 december 2010
Nu har jag fått trubbel!
Efter ca 1 minuts spelande så får jag "Lost steam connection" eller nåt åt det hållet.

Har inte rört någonting utan det började idag sad 

Tips & trix någon?

998 Inlägg
5 december 2010
-Michael skrev:
Nu har jag fått trubbel!
Efter ca 1 minuts spelande så får jag "Lost steam connection" eller nåt åt det hållet.

Tips & trix någon?

finns inte mycket att göra åt, bara att vänta, är problem med steam. Händer så ibland.

http://segmentnext.com/2010/11/09/call- … und-fixes/

Om ni får problem läs där.

:-)
367 Inlägg
5 december 2010
LordLife skrev:
-Michael skrev:
Nu har jag fått trubbel!

Tips & trix någon?

finns inte mycket att göra åt, bara att vänta, är problem med steam. Händer så ibland.

http://segmentnext.com/2010/11/09/call- … und-fixes/

Om ni får problem läs där.

Tackar smile

Vorsprung durch Technik
62 Inlägg
6 december 2010
måste säga att det här spelet är aningen beroende framkallande...och speciellt nuketown banan...är nog den enda som man spelar smile

KTM 660
537 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
jaymz skrev:
måste säga att det här spelet är aningen beroende framkallande...och speciellt nuketown banan...är nog den enda som man spelar smile

Nuketown 24/7 är perfekt bana för att dra upp challanges fort anser jag, den är dessutom riktigt kul.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

69 Inlägg
6 december 2010
Problem med att grafiken blir konstig och spelet låser sig har en lösning, iaf en som funkade för mig.
Prova de här:
Du går in i Program Files -> Steam -> Steamapps -> Common -> Black Ops -> Player(s)?

Och där ändrar du configmp (eller liknande) genom att gå in med wordpad, sök på orden "multithread" och "multigpu" och ändra från 0 till 1 beroende på om du har SLI eller om du har flerkärnig.

Ex: Flerkärnig och SLI = värde "1" och "1"
Ex 2: Enkärnig och SLI = värde "0" multithread och värde "1" multigpu
Ex 3: Flerkärnig utan SLI = värde "1" multithread och värde "0" multigpu

SLI innebär att man kör flera grafikkort om det inte framstår i texten. Om LordLife och Rally_Man inte fått ordning på era spel så tkr jag absolut att ni ska testa detta!

KTM 660
537 Inlägg
7 december 2010
Trådstartare
Gripen12 skrev:
Problem med att grafiken blir konstig och spelet låser sig har en lösning, iaf en som funkade för mig.
Prova de här:
Du går in i Program Files -> Steam -> Steamapps -> Common -> Black Ops -> Player(s)?

Och där ändrar du configmp (eller liknande) genom att gå in med wordpad, sök på orden "multithread" och "multigpu" och ändra från 0 till 1 beroende på om du har SLI eller om du har flerkärnig.

Ex: Flerkärnig och SLI = värde "1" och "1"
Ex 2: Enkärnig och SLI = värde "0" multithread och värde "1" multigpu
Ex 3: Flerkärnig utan SLI = värde "1" multithread och värde "0" multigpu

SLI innebär att man kör flera grafikkort om det inte framstår i texten. Om LordLife och Rally_Man inte fått ordning på era spel så tkr jag absolut att ni ska testa detta!

Sen kan man ju ändra cl_maxpackets till 100 och max fps till 125 också.
Se till att ha v-sync på 0.

Min fps ligger på 70-125 beroende på miljö och hur min dator mår.
Har aldrig haft något lagg sen ja köpte spelet.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

200 Inlägg
7 december 2010
Vad har ni för favvo class då?

Min favorit som brukar sluta med mest kills på dom flesta banorna är AUG med red dot och silencer.
Kör semtex och flash, sen perksen är lightweight pro, warlord pro,  marathon pro.

Körv
3 535 Inlägg
7 december 2010
maccswe skrev:

Min favorit som brukar sluta med mest kills på dom flesta banorna är AUG med red dot och silencer.
Kör semtex och flash, sen perksen är lightweight pro, warlord pro,  marathon pro.

Haha kör nästan exakt samma smile Det är kickass!

Truckdriving Man

200 Inlägg
7 december 2010
decib3L skrev:
maccswe skrev:

Haha kör nästan exakt samma smile Det är kickass!

Haha den är grym den kombon faktiskt! Har prestigat nyss och är på level 40 snart sen blir det tillbaka till commando som man får vid 44 har jag för mig. Det är enligt mig bland det bästa vapnet i spelet smile

Sök