3466
Sök

Audi As4-R 2.2TQ Goes Rs4-R Sedan!

Målet med denna bil är att bygga den bil som Audi aldrig byggde. En Rs4 sedan med 5cylindrig 2.2l 20v turbo motor

665 063 Visningar
Projektet avslutat 7 april 2014
Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
20 november 2010
#81
http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=44564 Du har väl inte missat den förresten?

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

1 513 Inlägg
20 november 2010
#82
Mäki skrev:
http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=44564 Du har väl inte missat den förresten?

finns hur många som helst snart med b5 I5 maskin wink


Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
20 november 2010
#83
Menar det, vet av 1 bygge i england, 1 i norge och 4 här i sverige haha!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

1 513 Inlägg
20 november 2010
#84
Mäki skrev:
Menar det, vet av 1 bygge i england, 1 i norge och 4 här i sverige haha!

nja där finns väl 4 eller 5 i norge å i sverige finns de ju då 4?! å danskarna har ialf 1 som var över på ett blackrace i sommras..

å sen finns de väl minst e 20 tal 85 modeller å säkert minst lika många 89 modell... men de e inte fel i en b5 kaross!!


Audiot
1 153 Inlägg
20 november 2010
Trådstartare
#85
Stampep skrev:
TheGuard skrev:
Stampep skrev:
Hmm är s4 tråget i plåt? har för mig att jag har plåttråg på AAN motorn i urisen iaf.
TROR att tråget passar från 10v motorn, kan vara ett sånt jag har.. var ett tag sen jag höll på med det där.
Kan försöka hinna kolla upp det i helgen om det är intressant.

S4 tråget är i aluminium iaf och dom äldre 10v är i plåt skulle jag tro.

Då är det ett 10v tråg som sitter på min, för det är i plåt iaf.
Är ju lättare att få tag på, och bygga om.

ja det är enklare men har ett s4 tråg på motorn som ska i så det ska inte behövas byggas om så mycke.


Audiot
1 153 Inlägg
20 november 2010
Trådstartare
#86
Mäki skrev:
http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=44564 Du har väl inte missat den förresten?

Japp har koll på den oxå men han har byggt om som satan bara för att får kylaren i fronten tongue


Audiot
1 153 Inlägg
20 november 2010
Trådstartare
#87
evo_krolle skrev:
Mäki skrev:
Menar det, vet av 1 bygge i england, 1 i norge och 4 här i sverige haha!

nja där finns väl 4 eller 5 i norge å i sverige finns de ju då 4?! å danskarna har ialf 1 som var över på ett blackrace i sommras..

å sen finns de väl minst e 20 tal 85 modeller å säkert minst lika många 89 modell... men de e inte fel i en b5 kaross!!

Ja trenden ligger ju att stoppa 5cyl i B5or....undrar vad nästa trend blir?


Audiot
1 153 Inlägg
20 november 2010
Trådstartare
#88
En låda med godis har anlänt ifrån.....

https://www1.garaget.org/gallery/archive/61907/1020925_u0tk0l.jpg


Audiot
1 153 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
#89
Denna helg kanske inte har varit så produktiv men har jobbat extra å haft lite annat i skallen.

Idag iaf så tog jag ur dom 3 pinnbultarna som gått av i toppen och bytta ut alla andra så nu är det nya å fräscha pinnbulta rakt igenom smile
Monterade även nya vattenpumpen och löprullen idag.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/61907/1021341_4k5cng.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/61907/1021340_prwjjh.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/61907/1021342_l0966b.jpg


Audiot
1 153 Inlägg
23 november 2010
Trådstartare
#90
Har lämnat in wastegatehuset, grenröret och servopumps fästet på blästring..skall hämtas upp på onsdag.
Då kan man äntligen göra klart motorn för att stoppa i den.

Skulle dock haft ny lamell till kopplingen..Förra ägaren sa att kopplingen va dålig sen stämmer väl inte lamellen med den 6vxl låda för det satt en 5vxl i den bil som motorn kom ifrån.?.?.?
Senast redigerat av TheGuard (23 november 2010)


1 513 Inlägg
23 november 2010
#91
TheGuard skrev:
Har lämnat in wastegatehuset, grenröret och servopumps fästet på blästring..skall hämtas upp på onsdag.
Då kan man äntligen göra klart motorn för att stoppa i den.

Skulle dock haft nytt lamell på kopplingen..Förra ägaren sa att kopplingen va dålig sen stämmer väl inte lamellen med den 6vxl låda för det satt en 5vxl i den bil som motorn kom ifrån.?.?.?

sätt en komplett ny koppling för de e nog fan de drygaste som finns med kopplings slir!


Audiot
1 153 Inlägg
23 november 2010
Trådstartare
#92
evo_krolle skrev:
TheGuard skrev:
Har lämnat in wastegatehuset, grenröret och servopumps fästet på blästring..skall hämtas upp på onsdag.
Då kan man äntligen göra klart motorn för att stoppa i den.

Skulle dock haft nytt lamell på kopplingen..Förra ägaren sa att kopplingen va dålig sen stämmer väl inte lamellen med den 6vxl låda för det satt en 5vxl i den bil som motorn kom ifrån.?.?.?

sätt en komplett ny koppling för de e nog fan de drygaste som finns med kopplings slir!

Undra vad en förstärkt original kostar...har en ny sinter med och enkelmasse svänghjul liggandes med racetryckplatta men det känns lite overkill för original effekten. tongue


1 513 Inlägg
23 november 2010
#93
TheGuard skrev:
evo_krolle skrev:
TheGuard skrev:
Har lämnat in wastegatehuset, grenröret och servopumps fästet på blästring..skall hämtas upp på onsdag.
Då kan man äntligen göra klart motorn för att stoppa i den.

Skulle dock haft nytt lamell på kopplingen..Förra ägaren sa att kopplingen va dålig sen stämmer väl inte lamellen med den 6vxl låda för det satt en 5vxl i den bil som motorn kom ifrån.?.?.?

sätt en komplett ny koppling för de e nog fan de drygaste som finns med kopplings slir!

Undra vad en förstärkt original kostar...har en ny sinter med och enkelmasse svänghjul liggandes med racetryckplatta men det känns lite overkill för original effekten. tongue

e aldrig fel med en 707 platta big_smile


Audiot
1 153 Inlägg
23 november 2010
Trådstartare
#94
evo_krolle skrev:
TheGuard skrev:
evo_krolle skrev:

sätt en komplett ny koppling för de e nog fan de drygaste som finns med kopplings slir!

Undra vad en förstärkt original kostar...har en ny sinter med och enkelmasse svänghjul liggandes med racetryckplatta men det känns lite overkill för original effekten. tongue

e aldrig fel med en 707 platta big_smile

hha ne men den blir ju så dryg å köra tongue
quattro.se verkar då va dyr på en original lamell som är förstärkt.


1 513 Inlägg
23 november 2010
#95
TheGuard skrev:
evo_krolle skrev:
TheGuard skrev:

Undra vad en förstärkt original kostar...har en ny sinter med och enkelmasse svänghjul liggandes med racetryckplatta men det känns lite overkill för original effekten. tongue

e aldrig fel med en 707 platta big_smile

hha ne men den blir ju så dryg å köra tongue
quattro.se verkar då va dyr på en original lamell som är förstärkt.

det är sachs uppgraderings lamell... köp en stel sinter istället så det håller 4300för tryckplattan 1700 för lamellen sen har du en koppling för mycket effekt!! å massor med våld å banzai starter


Audiot
1 153 Inlägg
24 november 2010
Trådstartare
#96
evo_krolle skrev:
TheGuard skrev:
evo_krolle skrev:

e aldrig fel med en 707 platta big_smile

hha ne men den blir ju så dryg å köra tongue
quattro.se verkar då va dyr på en original lamell som är förstärkt.

det är sachs uppgraderings lamell... köp en stel sinter istället så det håller 4300för tryckplattan 1700 för lamellen sen har du en koppling för mycket effekt!! å massor med våld å banzai starter

Har redan en sådan koppling som klarar Banzai starter tongue men vill ha en för komfort just nu.


Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
25 november 2010
#97
Jag körde med 707 plattan och original lamell i S2an, det var lite tungt men absolut ingen fara och det klarade effekt för runt 400 utan problem. smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Audiot
1 153 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
#98
vi får se hur det blir smile

Hoppas jag kan hämta grejorna från blästringen i morgon samt ett paket ifrån bussgods wink


1 513 Inlägg
25 november 2010
#99
förresten har du hittat tråg? annars har jag ett S4 över


Audiot
1 153 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
#100
evo_krolle skrev:
förresten har du hittat tråg? annars har jag ett S4 över

Ja en kille som ringde på en annons jag har ute sa att jag kunde få låna ett av honom så i helgen skulle jag få det smile

Tack iaf! big_smile



Sök