Behöver åsikter ang köp av denna bmw BMW 525 i Sedan Limousine (Aut.)

jahba
11 november 2010 · 2 Inlägg

Jag har letat en e60 nu ett tag som är i min smak och äntligen hittar jag en som värkar helt okej men nu är det ju så att den kostar 175k och det hade jag kunnat tänka mig betala för den men vill gärna få ner priset lite..

Vad man ser på en av bilderna är att framsätet man sitter i är slitet.. och hur mycket borde jag kunna pruta ner bilen bara på det ? För när jag väl ska sälja den själv kommer nästa köpare att ha "second thoughts" på just att sätet är slitet..

Bilder på bilen finns på http://www.backmansbilar.se/ och det är BMW 525 i Sedan Limousine (Aut.) som jag pratar om jag är tacksam för all hjälp jag kan få smile

mur
11 november 2010 · 104 Inlägg

Det där är inget litet slitage. Min BMW har gått nästan 8.000 mil och sätet ser nytt ut. Ser ut som om den bilen gått 20000 mil med det sätet.

Sir_x
11 november 2010 · 945 Inlägg

Det där var inte vackert... Föregående ägare måste ha haft något som skavt riktigt ordentligt när han suttit i sätet. Jag skulle inte betala 175k för den bilen.
Den låg väl inte direkt jättebra i pris heller? Gjorde en snabb sökning på Blocket bara.
Mtt tips är att fortsätta leta...

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
Rquired Allmänt envis
11 november 2010 · 12 512 Inlägg

Kom ihåg att en bil besiktigas inte förens den är tre år gammal, om bilen rullat x antal mil och sedan skruvas ner innan det är dags för första besiktningen "ser" allt ok ut där. Och att det bara är i Tyskland bilar skruvas är en ren myt...

Dessutom dåligt utrustad, med tanke på vad som gick att välja till E60 är elstol, skinnklädsel och automatlåda utöver standardutrustning enbart en droppe i havet mot vad som fanns tillgängligt. Inte ens automatisk klimatanläggning som var standard åtminstone vissa år på modellen, hur kom han undan det?

Dålig utrustning luktar tjänstebil lång väg, färgsättningen talar knappast mot det då de flesta tjänstebilar verkar gå i silver och svart.

Motorn är dessutom en M54, inga fel på det då den är en av världens bästa motorer men den kom redan 2000 och 2005 satt en ny sexa (N52) i E60 som i 525i gav 218hp. Bilen kommer alltså sannolikt att räknas som en 2004 vid byte, trots modellåret. N52 är dels starkare, men dessutom markant snålare. Inte för att en M54 är törstig visserligen...

Nej jag hade inte vågat köpa den där, och vid ett eventuellt köp hade jag kollat upp historiken rejält noga. Men "fel" motor, på tok för lite utrustning och till synes misstänkt historik, det finns finare E60 att köpa! smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang