Köpråd S60 T5 05 eller Mazda 3 MPS??

Danche
11 november 2010 · 117 Inlägg

Ska nu köpa ny bil och kan inte bestämma mig för vilken jag ska köpa! Det står mellan en S60 T5 05:a eller en Mazda 3 MPS...vilken borde jag köpa? Är det någon som vet för/nackdelar på Mazdan? och detsamma med s60 t5:n? Villa ha en bil som ska hålla, gå bra och ha komfort

Några tips??? wink

Rquired Allmänt envis
11 november 2010 · 12 512 Inlägg

Med dina krav så köp Volvon, Mazdan är liten och studsig på småbilsvis och rejält bullrig. Kanske rolig men inte bekväm. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
940R
11 november 2010 · 1 567 Inlägg

Komforten vinner volvon hållbarheten är nog lika på dessa bilar bara man sköter dom rätt och servar så är det inga problem.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Danche
11 november 2010 · 117 Inlägg

Jo det är därför jag är inne på en 05, men är inte mazdan rätt snabb original?

Danche
11 november 2010 · 117 Inlägg

940R skrev:
Komforten vinner volvon hållbarheten är nog lika på dessa bilar bara man sköter dom rätt och servar så är det inga problem.

Måste fråga dig hur sköna stolarna är på MPS:n? smile Hur tycker du att mps:n är för övrigt? några nackdelar med bilen?

Andreas_Performance
12 november 2010 · 418 Inlägg

MPS:n går utav bara fan original också, ett riktigt litet monster, stolarna är helt okej och ger bra stöd, tyckte jag iaf. Kanske inte går att jämföra med volvos fotöljstolar men klart godkända! Dock får du räkna med en hel del buller om du väljer mazdan ja, trots det skulle jag nog säga att mps:n är lite roligare än volvon om båda är original. Lycka till med köp!

Skoda Octavia RS "Flickvännens Turbo Brukis" (2003)
Busgrabb Rejsa ?
12 november 2010 · 2 959 Inlägg

Volvon helt klart med tankte på kraven du har.
Avgassystem, luftfilter och mappning på E85 och man plockar ca 380 Hkr i Volvon.

Autotech
BMW 335D (2008)
henko77
12 november 2010 · 2 Inlägg

Volvon skön att åka i o spöar det mesta med steg 3smile

Volvo V70 T5 "ATM400" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang