3543
Sök

Musikalisk/välljudande låda till MDS fr12w

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
12 november 2010
Trådstartare
Tjena!

Jag Har för tillfället en låda på 70 liter till min MDS fr12w och den spelar högt och med bra ljudtryck. Däremot Så är den inte Så välljudande, basen mullrar mest vid vissa frekvenser. Lådan är avstämd till 40hz.

Skulle vilja ha tips på en lämplig låda där basen låter som bäst, vet att de finns gott om folk på forumet som labbat med just den basen smile

Tack på förhand.
Mvh Fredrik

37 Inlägg
29 december 2010
Håller på att lägga i en låda till 2st nu, e la klar om en vecka typ. den e på 100 liter med en 6" port. Du får besked när ja e klar! smile

Lycka är en svart miljon på banken
Svårt och omöjligt är INTE samma sak

1 903 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
nobody_ skrev:
Håller på att lägga i en låda till 2st nu, e la klar om en vecka typ. den e på 100 liter med en 6" port. Du får besked när ja e klar! smile

det är ganska likt den lådan jag har nu, den ligger på 65 liter och sen om ja räknar bort volymen för porten så landar den nog runt 50 liter smile

100 liter och 6" för 2st sådana är perfekt för att spela högt vad jag har hört smile

MVH

37 Inlägg
30 december 2010
Ska ev provspela lite ikväll eller imorrn, så får vi se hur de sjunger!smile

Lycka är en svart miljon på banken
Svårt och omöjligt är INTE samma sak

6 558 Inlägg
30 december 2010
FreddeLi skrev:
nobody_ skrev:

det är ganska likt den lådan jag har nu, den ligger på 65 liter och sen om ja räknar bort volymen för porten så landar den nog runt 50 liter smile

100 liter och 6" för 2st sådana är perfekt för att spela högt vad jag har hört smile

MVH

den spelar riktigt högt kan ja lova ...ja lira 145.4db me musik å 147.33 på ton  tongue

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

1 903 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
racer-putte skrev:
FreddeLi skrev:
nobody_ skrev:

MVH

den spelar riktigt högt kan ja lova ...ja lira 145.4db me musik å 147.33 på ton  tongue

med vilket steg då? tongue lär väl krävas närmare 1500watt RMS per bas för dom nivåerna misstänker ja? tongue hehe

MVH

6 558 Inlägg
30 december 2010
FreddeLi skrev:
racer-putte skrev:
FreddeLi skrev:

MVH

med vilket steg då? tongue lär väl krävas närmare 1500watt RMS per bas för dom nivåerna misstänker ja? tongue hehe

MVH

ja hade ett u-dimension db 2500 steg lämnar ca 2500 i 1 ohm big_smile   ja vet av ett till salu billigt smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

Styling och biljud Audi A4 "WooDMaN Style :)
1 835 Inlägg
30 december 2010
FreddeLi skrev:
Tjena!

Jag Har för tillfället en låda på 70 liter till min MDS fr12w och den spelar högt och med bra ljudtryck. Däremot Så är den inte Så välljudande, basen mullrar mest vid vissa frekvenser. Lådan är avstämd till 40hz.

Skulle vilja ha tips på en lämplig låda där basen låter som bäst, vet att de finns gott om folk på forumet som labbat med just den basen smile

Tack på förhand.
Mvh Fredrik

Om det e den lådan du har på bild i galleriet ditt så skulle jag prova minska ner den till 55-60L och stämma av den till 45Hz så skulle den passa bilen bättre. Prova även att sätta basen med magneten in i lådan så kan du säker få en bättre karaktär på basen med.

Lycka till.

//WooDMaN

Bilder från träffar. WooDMaN? foto
Sponsorer |MDS ||Bollnäs bilvård |

1 903 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
WooDMaN skrev:
FreddeLi skrev:
Tjena!

Tack på förhand.
Mvh Fredrik

Om det e den lådan du har på bild i galleriet ditt så skulle jag prova minska ner den till 55-60L och stämma av den till 45Hz så skulle den passa bilen bättre. Prova även att sätta basen med magneten in i lådan så kan du säker få en bättre karaktär på basen med.

Lycka till.

//WooDMaN

basen är vänd på "rätt" hål numera, bara det att jag inte tagit någon ny bild smile
lådan är på 65 liter och då har jag INTE räknat bort varken volymen som basen tar upp eller den volym som porten tar upp. just nu ligger väl avstämningen på runt 40hz om jag minns rätt.
blir de någon förändring så bygger jag ny låda. blir ett jävla jobb att ändra porten i den lådan nu när ja byggde slotport tongue

MVH

1 903 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
racer-putte skrev:
FreddeLi skrev:
racer-putte skrev:

MVH

ja hade ett u-dimension db 2500 steg lämnar ca 2500 i 1 ohm big_smile   ja vet av ett till salu billigt smile

okejokej, fläskar på rätt bra då med andra ord! big_smile

MVH

Sök