Eftersnack: YstadTräffen Premiären 2011 Fredag 8 April kl 20:00

avircom
9 april 2011 · 21 Inlägg

Bullet--- skrev:

avircom skrev:
Riktigt bra premiär träff :o) mycke bilar o folk o sen angående volvo bönderna o fjortisarna träffen e väl inte bara till för en speciell grupp människor eller bilar rätta mig gärna om ja nu har fel Om ni nu tror er att kunna de!!! Robin

alkohol och bilträffar har aldrig riktigt hört ihopa. Det är vad jag och många reagerade på igår då många var lite överförfriskaade. tongue

okej?? Alla bilträffar som jag har varit på har där alltid varit någon som har drucket.. Men om där nu var någon som var så kallat överförfriskad varför bry sig? Dom störde inte mig iallafall..

Skaune
9 april 2011 ·

Bullet--- skrev:

avircom skrev:

Bullet--- skrev:

alkohol och bilträffar har aldrig riktigt hört ihopa. Det är vad jag och många reagerade på igår då många var lite överförfriskaade. tongue

okej?? Alla bilträffar som jag har varit på har där alltid varit någon som har drucket.. Men om där nu var någon som var så kallat överförfriskad varför bry sig? Dom störde inte mig iallafall..

nerskräpning och krossade glasflaskor på vägbanan tror jag inte någon tycker är okej.

men menar du att alla som skräpade och krossade glas ner var onyktra? jag har då set bilträffar där folk betett sig precis lika illa i nyktert tillstånd!

Skaune
9 april 2011 ·

Bullet--- skrev:

Polestar skrev:

Bullet--- skrev:

nerskräpning och krossade glasflaskor på vägbanan tror jag inte någon tycker är okej.

men menar du att alla som skräpade och krossade glas ner var onyktra? jag har då set bilträffar där folk betett sig precis lika illa i nyktert tillstånd!

dem jag såg var inte nyktra i alla fall, men jag ska nog hålla tyst nu då alla tycker sånt beteende är acceptabelt.

nej verkligen inte acceptabelt! det vart ju inte riktigt nedskräpningen etc vi pratade om, utan mer alkoholintaget! nedskräpningen är inte okey!
Klart du ska få yttra din mening!

avircom
9 april 2011 · 21 Inlägg

Bullet--- skrev:

avircom skrev:

Bullet--- skrev:

alkohol och bilträffar har aldrig riktigt hört ihopa. Det är vad jag och många reagerade på igår då många var lite överförfriskaade. tongue

okej?? Alla bilträffar som jag har varit på har där alltid varit någon som har drucket.. Men om där nu var någon som var så kallat överförfriskad varför bry sig? Dom störde inte mig iallafall..

nerskräpning och krossade glasflaskor på vägbanan tror jag inte någon tycker är okej.

Nedskräpningen kan vara vem som helst men de e ju så de blir när där är många människor på samma ställe. O de krossade glaset e bara respektlöst mot dom som körde. Men de e klart du ska få säga vad du tycker de e en självklarhet smile

MrJAM
9 april 2011 · 1 464 Inlägg

Pekka skrev:
Premiärträffen har blivit för stor, det funkar inte med världens ände som plats för den! Den skulle kanske förlagts till sockerbruksområdet i Köpingebro om det var möjligt. Hur vore det att lägga premiären på en Lördag så kunde man starta träffen vid 16.00 tiden istället, då hade man ju kunnat gått runt och kollat på alla bilar när det var ljust. Dessutom hade man haft tid att prata med folk. Och det är väl själva tanken med träffen?  Hur skulle det vara med en förutbestämd körslinga (likt den på crusingen) som man körde i stan sen på kvällen?  Igår var det rörigt, mörkt och fullt av blåljus - inte själva grundtanken med träffen.

Inte att glömma bort att det är premiären och det drar ju folk värre än nått annat. Men oavsett detta, så verkar det onekligen som om detta "icke officiella arrangemang" växer och då är ditt resonemang högst intressant.

VÄ hade faktiskt fungerat om, som Pierre sa till mig på träffen, ytan bakom "parkeringen" (söder om silosen) hade varit i bättre kondition. Hade folk kunnat haft möjligheten att svänga in på grusplanen redan efter silosen och sedan passerat direkt ut i bättre terräng så hade det fått plats mångdubbelt med fordon. (Sedan utpassage vid vändzonen.)

Som exempel. lol

Köpingebro är intressant. Ser dock ett djävulskt burnande framför mig där. wink

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
MrWressmark
9 april 2011 · 41 Inlägg

MrJAM skrev:

Pekka skrev:
Premiärträffen har blivit för stor, det funkar inte med världens ände som plats för den! Den skulle kanske förlagts till sockerbruksområdet i Köpingebro om det var möjligt. Hur vore det att lägga premiären på en Lördag så kunde man starta träffen vid 16.00 tiden istället, då hade man ju kunnat gått runt och kollat på alla bilar när det var ljust. Dessutom hade man haft tid att prata med folk. Och det är väl själva tanken med träffen?  Hur skulle det vara med en förutbestämd körslinga (likt den på crusingen) som man körde i stan sen på kvällen?  Igår var det rörigt, mörkt och fullt av blåljus - inte själva grundtanken med träffen.

Inte att glömma bort att det är premiären och det drar ju folk värre än nått annat. Men oavsett detta, så verkar det onekligen som om detta "icke officiella arrangemang" växer och då är ditt resonemang högst intressant.

VÄ hade faktiskt fungerat om, som Pierre sa till mig på träffen, ytan bakom "parkeringen" (söder om silosen) hade varit i bättre kondition. Hade folk kunnat haft möjligheten att svänga in på grusplanen redan efter silosen och sedan passerat direkt ut i bättre terräng så hade det fått plats mångdubbelt med fordon. (Sedan utpassage vid vändzonen.)

Som exempel. lol

Köpingebro är intressant. Ser dock ett djävulskt burnande framför mig där. wink

Håller me dig där ronnie, folk hade nog låtit däcken snurra värre där när där ente finns npågra poliser att ta hänsyn till, men det är bara att se till att folk fattar vilka regler som gäller, får man ente burna där, o man ändå gör de, så e de haj or i vaj direkt!!!

Volvo 960 "Volvo 950 T5R" (1995)
Nissan 200sx s13 "Drifter" (1991)
Phaeton Falgfixaren.se
10 april 2011 · 647 Inlägg

40min kö för att köra ner och vända i en rondell för att sen åka hem igen...*tummen upp!*

Följ min Projekttråd HÄR!
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
M2
10 april 2011 · 111 Inlägg

När kommer bilderna från sjöborakan, killen som stod vid starten med stor typ led lampa på system kamran, han fotade rätt mycket!

Phaeton: om du fick vänta i 40min i kön så är mitt tips till dig, kom i tid nästa gång wink vad trodde du att träffen skulle bestå av 10-20 bilar? Bara ett tips liksom haha

Porsche 911 "Carrera 4" (1990)
Phaeton Falgfixaren.se
10 april 2011 · 647 Inlägg

M2 skrev:
När kommer bilderna från sjöborakan, killen som stod vid starten med stor typ led lampa på system kamran, han fotade rätt mycket!

Phaeton: om du fick vänta i 40min i kön så är mitt tips till dig, kom i tid nästa gång wink vad trodde du att träffen skulle bestå av 10-20 bilar? Bara ett tips liksom haha

Ja, jag får väl åka dit 2h innan och "paxa" en plats smile

Följ min Projekttråd HÄR!
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
-AJ-
10 april 2011 · 89 Inlägg

Har jag missat bilderna, eller...???

Clintan66
10 april 2011 · 2 011 Inlägg

-AJ- skrev:
Har jag missat bilderna, eller...???

Tror jag inte. De hojtar nog till när det är klart. Tar väl lite tid att justera osv.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Agg1 Fotograf
10 april 2011 · 227 Inlägg

Film uppe från Ystadträffens premiär 2011! smile

http://www.youtube.com/watch?v=H3j5h722b04

Inte så jätte seriös gjord, och buggar finns hmm Men hoppas den duger! smile

Clintan66
10 april 2011 · 2 011 Inlägg

Agg1 skrev:
Film uppe från Ystadträffens premiär 2011! smile

http://www.youtube.com/watch?v=H3j5h722b04

Inte så jätte seriös gjord, och buggar finns hmm Men hoppas den duger! smile

Såg ju bra ut smile. Bara synd du la in musiken i mitt tycke...

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Agg1 Fotograf
10 april 2011 · 227 Inlägg

Clintan66 skrev:

Agg1 skrev:
Film uppe från Ystadträffens premiär 2011! smile

http://www.youtube.com/watch?v=H3j5h722b04

Inte så jätte seriös gjord, och buggar finns hmm Men hoppas den duger! smile

Såg ju bra ut smile. Bara synd du la in musiken i mitt tycke...

smile, tänkte att jag fick väl liva upp den lite.

Menmen, rätt hastigt gjort allting. tongue

Clintan66
10 april 2011 · 2 011 Inlägg

Agg1 skrev:

Clintan66 skrev:

Agg1 skrev:
Film uppe från Ystadträffens premiär 2011! smile

http://www.youtube.com/watch?v=H3j5h722b04

Inte så jätte seriös gjord, och buggar finns hmm Men hoppas den duger! smile

Såg ju bra ut smile. Bara synd du la in musiken i mitt tycke...

smile, tänkte att jag fick väl liva upp den lite.

Menmen, rätt hastigt gjort allting. tongue

Hur bra som helst smile

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Agg1 Fotograf
10 april 2011 · 227 Inlägg

Clintan66 skrev:

Agg1 skrev:

Clintan66 skrev:

Såg ju bra ut smile. Bara synd du la in musiken i mitt tycke...

smile, tänkte att jag fick väl liva upp den lite.

Menmen, rätt hastigt gjort allting. tongue

Hur bra som helst smile

Jag tackar smile

Lofqvist
10 april 2011 · 13 Inlägg

Riktigt trevlig träff! bra styrt med racet senare på kvällen också ! smile

BMW M3 competition "Ringtool" (2005)
Audi Rs4 "B8" (2014)
BMW E30 s50b32 TURBO "PBH-Performance by helsingborg" (1989)
Phaeton Falgfixaren.se
10 april 2011 · 647 Inlägg

Clintan66 skrev:

Agg1 skrev:
Film uppe från Ystadträffens premiär 2011! smile

http://www.youtube.com/watch?v=H3j5h722b04

Inte så jätte seriös gjord, och buggar finns hmm Men hoppas den duger! smile

Såg ju bra ut smile. Bara synd du la in musiken i mitt tycke...

Musiken döda ju alla böndernas breda skånska i bakgrunden så jag håller inte me dig smile

Följ min Projekttråd HÄR!
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
BudgetDunkaren Osponsrad
10 april 2011 · 1 631 Inlägg

ezz4 skrev:
Jag blev stoppad och fick ombesiktning för att jag hade bur i bilen.Där skulle finnas plats för 4 st i bilen och de gjorde de inte nu. så jävla trist att dom ska haffa folk för småsaker på bil utställningar/evenemang. Makt missbruk är vad det är....

Jag blev tagen samtidigt som dig.. fick  "bara" 1500 i böter för min regskylt... så jävla glyttigt wink

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Jesper206
10 april 2011 · 152 Inlägg

Jag fattar inte det här med buren, det kan väl för fan kvitta hur många det är plats till i bilen? Om det hade suttit en bur i alla bilar så hade garanterat antalet dödsfall i trafiken minskat :p

Toyota GT86 (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang