Tjuvdrar V40

Blackisback
20 november 2010 · 34 Inlägg

Har en helt vanlig Volvo V40 1.8 som jag har haft lite "elproblem med" jag satte i en stereo (tidigare tom) och då märkte vi direkt att bara under någon natt lr 2 så var bilen urladdad, Sen så körde vi jäääkligt långt efter vi tog ut den och flertalet gånger allt funkade perfekt...
Tills igår då den va till min förvåning igen så död att man inte kan öppna med varken larmbrickan/Centrallåset....

Folk, va säger ni!? Finns de något jag kan göra? för jag vill ju ha stereon i!
Gärna tips på vad man kan göra, vart man kan lämna in den inom göteborgsområdet(eller om någon här vill tjäna en slant om de är tillåtet?)
Sen vill jag gärna ha draget en strömkabel till basarna, Men hittar fasen ingen ingång in till kupén från motorrummet, och de jag hittar är oåtkomligt, förslag där med om någon vet?


Tack på förhand

NORRLANDSGOLD
20 november 2010 · 135 Inlägg

Hade samma problem i min pegga 206. Och då var det att orginalisokontakten i bilen inte lirade med stereon , nåt med fjärren på ratten eller vad det var som slog ut den. Så den drog ur strömmen på en gång.. Kolla runt efter adaptrar som passar just till din v40. Kanske finns på mds.se?

NORRLANDSGOLD
20 november 2010 · 135 Inlägg

Såg nu att du hade frågat om strömmen. Det ska finnas uttag i torpedväggen.
Ska vara gjorda i plast. Nu vet jag ju inte hur de ser ut på den. Men kolla om dom dragit in kupévärmare.
Vard den kabeln går in. Följ den och släng in + kabeln där med. Klart.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang