5244
Sök

Blivit påkörd-kan man få eftermarknads prylar ist?

434 Inlägg
22 november 2010
Trådstartare
Hej!

Tänkte kolla om det är nån av er som vet om försäkringsbolaget möjligtvis betalar för eftermarknads grejer?

Det är så att min bil blev på körd för nån vecka sen och både org fronten å baken blev skrot, men med tanke på att ett *bodykit* kostar mindre än orginal så kanske dom är mer villiga att köpa eftermarknads saker?

Hoppas den är placerad rätt.
//Christopher

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.

412 Inlägg
22 november 2010
Farsgubben körde förra bilen i diket och jag har för mig att detta kom på tal då, de ville inte ersätta med annat än orginaldelar. Oftast så har man väl alltid valet att ta ut det i pengar och åtgärda felet själv? Om det stämmer bör du få pengar ifrån försäkringsbolaget och därefter köpa eftermarkads delar själv. Men nu är dom kanske lite petigare med tanke på  skriverierna i aftonbladet.

( nu menar jag inte att du har gjort något bedrägeri, utan att det kanske håller tillbaka på att ge ut pengar för att åtgärda felet själv. smile )
Senast redigerat av KennethL (22 november 2010)

135
├┼┼
24 R

338 Inlägg
22 november 2010
jag har faktiskt aldrig fått höra att försäkrings bolag ger annat än original .... men om inget annat har du kvitto på dina saker så skicka in de o begär ersättning

Audi S4 SuperCharged

1 067 Inlägg
23 november 2010
Är den så ledsen att C stolpen är knäckt så finns det ju en risk att de löser bilen med

434 Inlägg
23 november 2010
Trådstartare
Hool skrev:
Är den så ledsen att C stolpen är knäckt så finns det ju en risk att de löser bilen med

Aha. det kan bli så tillåmed:) Tänkte om det gick att fixa i riktbänken?

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.

1 067 Inlägg
23 november 2010
Ja allt går att laga.. Frågan är bara vad det kostar..

De där bilarna är ju inte sådär dyra mer så..

Du lär väl få veta när skaderegleraren sagt sitt och de fått in kostnadsförslaget från verkstaden..

Sök