Nu har jag köpt bilen om någon undrar.

Jag provkörde och kände mig nöjd så det blev ett köp.
Pressade bilen lite både på låg växel och höga varv, men även att lägga i 5an i låg hastighet. Bromsar tog bra, inga glapp vid styrning. Köparen gav goda vibbar och kändes seriös (jag jobbar på ett kontor fullt med säljare runt omkring mig så jag vet hur säljare snackar skit för att sälja skit, haha).
Lite förslitningsdelar i framvagnen var bytta (spindelleder osv) och länkarmarna var förstärkta. Bilen var nyservad med olja/filter/osv och kamremmen var relativt nybytt. Oljan såg bra ut och det var inga missljud.
När jag kom dit så kom killen även på att det var det stora ljudpaketet med 8 högtalare och det hade han glömt nämna i annonsen, verkligen en trevlig överaskning. :-) Inte mycket utrustning i övrigt. Elhissar och speglar, AC, ställbara framlampor, och allting fungerade som utlovat.
Ett stenskott på fronten och lite lite rost under ena skärmkanten men det sa säljaren redan innan, och jag hittade ingenting mer så det känns bra. Hade inte möjlighet att kika under bilen, men jag hoppas inte att en så pass "ny" bil är skrot undertill
Tidigare besiktningar var inga problem. För några år sedan fick han nedslag på kopplingen slirade (om jag fattade protokollet rätt) och det var bytt. Sen lite spindelleder och annat vanligt.
Så jag gick på magkänslan och slog till. Hoppas att den håller länge

Har hittills kört 5 mil hem och den är lugn och fin på vägen. Det hörs inte mycket ljud in trots nästan helt nya dubbdäck.
Faktiskt även piggare än jag räknat med. Kommer bli ännu roligare med chip efter vintern. :-)