VXC70 skrev:
varför ska alla klaga och säga att viskokoppling är dålig? de som klagar kan inte ha testat det, vitsen med volvos awd är ju att drivning ska vara på framhjulen så länge det räcker för att sedan koppla in bakaxeln.
Vill inte ha nå onda ord om de jag skrivit men testa en bil med fungerande system, ja det kan va svårt att märka när den driver bak men man kan va säker på att de funkar när man ser de flesta andra fwd bilar inte kommer iväg från trafikljusen och man själv kommer iväg med fäste.
Med din bil var tanken att det skulle föreställa en Volvo V70 som hade möjlighet att ta sig fram i terrängen med hjälp av fyrhjulsdrift. Så tanken är god att när framhjulen tappar grepp går bakhjulen in och hjälper till. Problemet var dock att det gick så långsamt för bakhjulen att gå in samt när dom väl gick in så räckte inte kraften till samt att bilen hann gräva ner sig vilket betyder att man kunde komma lika långt om man enbart hade framhjulsdrift. Har för mig att det fanns en motorjournalist som sa: "Det finns ingen annan biltillverkare än Volvo som kan slänga på lite matta plastdetaljer, höja bilen med 1 cm och göra bilen fyrhjulsdriven på pappret för att sedan lyckas sälja detta för 200.000 kronor mer"

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!