5425
Sök

Bra kupevärmare?

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
30 november 2010
TenZer skrev:
christofer_k skrev:
Sj startar jag bilen och låter den gå i 10 min då har jag samma temp i motorn  som  om jagg skulle haft motor värmaren på. låter jag bilen varva kring 1500-2000 så blir den iaf lite varmare men varvar aldrig över 3000 med bilen inna den nått drift temeperatur på både oljan och kylarvätskan

Ska du spara spisen så ska du mig veterligen snarare köra direkt så du får upp arbetstemp fortare. Dvs stå på tomgång i 10 min innan du åker iväg för att få upp temp är det sämsta du kan göra med en kall motor. Så vill du ha en varm och go kupé och spara på motorn så är det bara motor och kupévärmare som gäller

bilen har hållt i 3 år och  jag har gjort så nästintill  varje dag på vintern bilen har gått över 40 k nu inga problem med "spisen" nog kmr den hålla några år till så länge jag inte far ut och  kör med bilen innan den kommit upp i arbetstemp

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
30 november 2010
christofer_k skrev:
TenZer skrev:
christofer_k skrev:
Sj startar jag bilen och låter den gå i 10 min då har jag samma temp i motorn  som  om jagg skulle haft motor värmaren på. låter jag bilen varva kring 1500-2000 så blir den iaf lite varmare men varvar aldrig över 3000 med bilen inna den nått drift temeperatur på både oljan och kylarvätskan

Ska du spara spisen så ska du mig veterligen snarare köra direkt så du får upp arbetstemp fortare. Dvs stå på tomgång i 10 min innan du åker iväg för att få upp temp är det sämsta du kan göra med en kall motor. Så vill du ha en varm och go kupé och spara på motorn så är det bara motor och kupévärmare som gäller

bilen har hållt i 3 år och  jag har gjort så nästintill  varje dag på vintern bilen har gått över 40 k nu inga problem med "spisen" nog kmr den hålla några år till så länge jag inte far ut och  kör med bilen innan den kommit upp i arbetstemp

Skrev inte att skiten skulle rasa för dig heller men eftersom du är så noga med att inte varva över 3000 så tycker jag det lät fel.

jag ger ofta järnet straxt efter start och det är inga problem med mina motorer heller så det är säkert skitnyttigt...

Rock'n Roll

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
30 november 2010
oftast låter jag bilen gå på tomgång ser inga hellst problem med de ..

6 Inlägg
30 november 2010
snälla TORPIS svara på min sista fråga så ska jag lägga av sen. Du har varit till stor hjälp. Tack

Forummoderator
10 576 Inlägg
30 november 2010
sigrid skrev:
snälla TORPIS svara på min sista fråga så ska jag lägga av sen. Du har varit till stor hjälp. Tack

Ja absolut, men även jag har annat än forumet att göra om dagarna :-P

som sagt går direktstaren en timme, kör du in bilen så gäller ändå en timme. Du kan ju givetvis manuellt ändra direktstarten till av, annars går den även inomhus.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök