5379
Sök

VOLVO 850 GLE -93 STULEN i Kungälv

29 november 2010
Trådstartare
Hej hoppas jag kan få hjälp av er alla att hålla utkik efter min bil som blivigt stulen igen..
Stölden inträffade söndagen den 28/11-10 mellan 11:30 och 14:45
Bilen stod parkerad på parkeringsdäcket mellan arbetsförmedlingen och nämdhuset i centrala kungälv.
I kungälv pågick Skyltsöndagen med massor av folk i rörelse och jag var i västraparken hela dagen(mellan 50 och 100 meter ifrån bilen)

Det är en VOLVO 850(854) Reggnummer: PYD671 (reggad på min mor) färg:RÖD
kännetäcken vid stöld tillfället: Tonade rutor bak utom höger bak som är borttagen.
Sitter plåtisar med navkapslar på bilen, förutom höger fram som lossnat.
hänger ett par doftgranar i bakspegeln.
bagageluckan är rostangripen och tillfälligt rostskyddad med svart färg på några fläckar.
stereon var en pioneer deh-2200ub röd knappbelysning.
högtalarna är monterade i skyddsgallret för orginalhögtalarna. 4 st Sony XS-F1326 5,25 tummare

I bilen låg alla mina arbetskläder i bagagen, varseljacka vinterfodrad orange/gul, överdragsbyxor varsel orangea, regnställ orange och blå, arbersskor svarta med lite orange tyg innuti bla..
svarta arbetsbyxor fristads C52.
sen låg även min vinterjacka peak performens(?) svart och röd med lavinsändare,
mina jeans och skjorta..

Det värsta av allt är väll att Plånboken med körkort med mera och min digitalkamera var i byxorna.
Kamera: olympus mju tough-8010
sedan ligger min GPS i handskfacket..

I bilens förarsäte stod en kasse ved och även en framför pasagerarsätet som var fällt frammåt.
det som kan ha synts utifrån vid stölden är troligen vinterjackan mina byxor och skjorta, det andra låg i bagagen eller handskfacket..

Ring mig eller polisen om ni ser min bil eller någon som kanske försöker sälja min grejjer..
0707-228346

Tack på förhand
// Tony

29 november 2010
Trådstartare
Bilder på bilen finns på min sida både under bilen o i mitt galleri, dock inte med tonade rutor..

Kung
603 Inlägg
30 november 2010
Fan va tråkigt, lär ju ha gått folk förbi utan att bry sig endå : /

Inte för att vara taskig men varför lämnar du bland annat en märkesjacka i bilen helt synligt?

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

164 Inlägg
30 november 2010
fyfan! bor i kungälv så jag ska hålla utkik smile

30 november 2010
Trådstartare
Uttelito skrev:
Fan va tråkigt, lär ju ha gått folk förbi utan att bry sig endå : /

Inte för att vara taskig men varför lämnar du bland annat en märkesjacka i bilen helt synligt?

Jag var väldigt stressad just när jag varit i bilen och bytt om till tjockare kläder så hade jag tänkt att jag skulle gå tillbaka till bilen kort där efter för att flytta bilen men det glömdes av och när jag skulle åka va den borta..

Men vi har hittat bilen idag i kungälv men gjejerna var inte i bilen..

dalmasens
30 november 2010
lider med dig. men hur fan de vara så lätt stulna. :S

30 november 2010
Trådstartare
22244VF skrev:
fyfan! bor i kungälv så jag ska hålla utkik smile

Bilen är hittad nu så det är bara grejerna du bör hålla ögona öppna för..
om någon skulle komma med nått som stämmer in eller kanske säger sig ha köpt något av det

Kung
603 Inlägg
30 november 2010
Skönt att du iallafall fick tillbaka bilen, var den mycket skadad?

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

2 december 2010
Trådstartare
dalmasens skrev:
lider med dig. men hur fan de vara så lätt stulna. :S

Vi har en liten grupp ligister, väldigt unga, i kungälv som snor 850 som nöjje ellert nått..

2 december 2010
Trådstartare
Uttelito skrev:

Låset i dörren.. och tändningslåset, de e bara att vrida om me nått verktyg, typ kniv eller tång så statrar bilen
men nu blir det en liten C4 under förarsätet som smäller i luften när dom kommer nästa gång..

397 Inlägg
3 december 2010
SouthWillRiseAgain skrev:
Uttelito skrev:

Låset i dörren.. och tändningslåset, de e bara att vrida om me nått verktyg, typ kniv eller tång så statrar bilen
men nu blir det en liten C4 under förarsätet som smäller i luften när dom kommer nästa gång..

Trevligt, då lär du inte ha kvar någon bil alls wink Bättre med gps sändare och sen gå och hälsa på!

Saab 9³ Monte Carlo Projekt! "Projekttråd vet du ;)"

3 december 2010
Trådstartare
ETTH skrev:
Uttelito skrev:

Trevligt, då lär du inte ha kvar någon bil alls wink Bättre med gps sändare och sen gå och hälsa på!

haha nää jag vet men jag börjar bli trött på att inte polisen lyckas ta dom på bar bärning, eller aa dom har ju tatt en av dom när han körde runt drogpåverkad i en stulen 850 men jag vet inte va som hände me han.. tror han går fri redan..
Jo jag har faktist tänkt sätta in gps i bilen så man kan se vart ven varit och vart den är..
man blir så jäkla handikappad när man blir av med bilen..

Kung
603 Inlägg
3 december 2010
Skaffa rattkrycka wink

allt för att förhindra idioterna från att köra väg med bilen.

3 december 2010
Trådstartare
Uttelito skrev:
Skaffa rattkrycka wink

allt för att förhindra idioterna från att köra väg med bilen.

har skaffat en riktig rattkrycka nu men om man ska ha andvändning av GPSsändare så måste ju bilen vara så lätt att sno som möjligt.. men man får väll försöka få den stulen om ett år eller 2 när bilen är kan gå till skroten..

Kung
603 Inlägg
3 december 2010
Skit i gps sändare på en så pass gammal bil, lättare med larm och rattkrycka, kör det på min smile

Plus att gps sändarna måste man väl ha kontant kort till?

4 december 2010
Trådstartare
Uttelito skrev:
Skit i gps sändare på en så pass gammal bil, lättare med larm och rattkrycka, kör det på min smile

beror på va man har för nått.. vi jagar ju med hundar här och dom som har hundar har ju olika sorters GPSer och pejlar, så man kan sätta en sån i bilen om bara vänta på tjuvarna o sen ringer man polisen och följer efter på lagom avstånd så man inte förlorar kontakten me sändaren.

Kung
603 Inlägg
4 december 2010
Uttelito skrev:

beror på va man har för nått.. vi jagar ju med hundar här och dom som har hundar har ju olika sorters GPSer och pejlar, så man kan sätta en sån i bilen om bara vänta på tjuvarna o sen ringer man polisen och följer efter på lagom avstånd så man inte förlorar kontakten me sändaren.

Det är klart, fast ska du blanda in polisen och inte bara åka över själv och slå sönder idioterna så är det ingen idé, även om nu bilen står på någons tomt så är inte det bevis nog för att dom stulit den osv och fallet kommer med all säkerhet att läggas ner, så funkar det svenska rättsystemet : /

4 december 2010
Trådstartare
Uttelito skrev:
Uttelito skrev:

Det är klart, fast ska du blanda in polisen och inte bara åka över själv och slå sönder idioterna så är det ingen idé, även om nu bilen står på någons tomt så är inte det bevis nog för att dom stulit den osv och fallet kommer med all säkerhet att läggas ner, så funkar det svenska rättsystemet : /

sitter dom i bilen så måste dom väll åka dit på de, dom står ju någon stans och rensar bilen på allt av värde och då måste polisen ju kunna ta dom.

Kung
603 Inlägg
4 december 2010
Uttelito skrev:

sitter dom i bilen så måste dom väll åka dit på de, dom står ju någon stans och rensar bilen på allt av värde och då måste polisen ju kunna ta dom.

Ja kör dom bilen så kan dom åka dit, står dom bara och tar delar av bilen kan dom nog på sin höjd åka dit för mindre stöld då dom kan hävda att bilen redan stog där när dom kom dit.

Svenska rättsystemet är sjukt på det sättet, men å andra sidan så hindrar det också oskyldiga från att åka dit på massa skit.

4 december 2010
Trådstartare
Uttelito skrev:
Uttelito skrev:

Ja kör dom bilen så kan dom åka dit, står dom bara och tar delar av bilen kan dom nog på sin höjd åka dit för mindre stöld då dom kan hävda att bilen redan stog där när dom kom dit.

Svenska rättsystemet är sjukt på det sättet, men å andra sidan så hindrar det också oskyldiga från att åka dit på massa skit.

Då kanske man skall bjuda in dom på ett dopp i isvaken istället.. hehe

Sök