5583
Sök

Kabelfråga bilstereo

2 594 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
hej har köpt en kenwood bil-stereo och det jag undrar är det finns nämligen två blå/vita kablar i härvan var av den ena är märkt powerantenna  och den finns även med i beskrivningen, men vad går den andra till ?
har lokaliserat alla kablar utom den i alla stereor jag kopplat in har de bara funnits en power antenna  ?

3 187 Inlägg
29 november 2010
ghost_boy83 skrev:
hej har köpt en kenwood bil-stereo och det jag undrar är det finns nämligen två blå/vita kablar i härvan var av den ena är märkt powerantenna  och den finns även med i beskrivningen, men vad går den andra till ?
har lokaliserat alla kablar utom den i alla stereor jag kopplat in har de bara funnits en power antenna  ?

jag skulle tro det är "mute", men du ska använda powerantenna.

2 594 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
big-jepp skrev:
ghost_boy83 skrev:

mute är brun så de är inte den

3 187 Inlägg
29 november 2010
ghost_boy83 skrev:
big-jepp skrev:
ghost_boy83 skrev:

mute är brun så de är inte den

okej, på min är den ljusblå iaf.

2 594 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
nu hitta jag i manualen de står följande ström på av ? va menas med det? hur ska jag koppla in den eller ska jag skita i den

gul=batteri
blå/vit =ström på/av
röd=tändning
svart = jord

blå/gul =rattfjärr
brun=mute
blå/vit = powerantenna anslut till slutsteg

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 november 2010
Verkar som att den första blå/vita är en ren remote och den andra är för power-antenna (med otur så ger den bara spänning när radion är på).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

2 594 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Verkar som att den första blå/vita är en ren remote och den andra är för power-antenna (med otur så ger den bara spänning när radion är på).

så vad ska jag göra med den fösta som är omärkt ? den andra ska ju till slutsteget?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 november 2010
Testa att dra den andra till slutsteget, fungerar det hela tiden så är det bra. Annars om steget bara är igång när du har radion på så får du dra den första dit istället.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
30 november 2010
koppla in stereon och mät med multi meter om du har ström på/av likadant på båda blåvita i samband med på och avstängning av stereon.

I så fall är båda exakt likadana bara det att ena är märkt för elantenn. Jag tror din stereo är utrustad med en extra ström tillslag för förstärkare/slutsteg och det är ju aldrig dumt!

//Per-Arne

2 594 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
PerArne skrev:
koppla in stereon och mät med multi meter om du har ström på/av likadant på båda blåvita i samband med på och avstängning av stereon.

I så fall är båda exakt likadana bara det att ena är märkt för elantenn. Jag tror din stereo är utrustad med en extra ström tillslag för förstärkare/slutsteg och det är ju aldrig dumt!

ringde runt på lite olika firmor som säljer kenwood och det va som du trodde perka min är utrustad med två tongue

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
1 december 2010
Perfekt smile en till antenn och en till stegen, fast du kanske inte har nån elantenn??

//Per-Arne

Sök