5386
Sök

Kolfiberhuv på vintern? (Kyla, salt och stenskott)

1 200 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
Detta blir min första vinter med kolfiberhuv och jag funderar lite på om en sådan far illa av exempelvis 30 minusgrader eller på något vis påverkas av vägsaltet. Stenskott och lågflygande dubb gör förstås märken, det räknar jag med.

Tycker kolfiber om våra vinterförhållanden? Bör jag köpa en originalhuv eller kanske någon form av huvskydd?

Sthlm(s)low Familia
1 177 Inlägg
30 november 2010
Minister skrev:
Detta blir min första vinter med kolfiberhuv och jag funderar lite på om en sådan far illa av exempelvis 30 minusgrader eller på något vis påverkas av vägsaltet. Stenskott och lågflygande dubb gör förstås märken, det räknar jag med.

Tycker kolfiber om våra vinterförhållanden? Bör jag köpa en originalhuv eller kanske någon form av huvskydd?

Kolfiber är väl starkare och tåligare än plast, och vissa kör ju med sina Corvetter vintertid utan att vad jag vet stöta på några problem, sen om huven är lackerad/klarlackerad så ser jag inga konstigheter med att det ligger ett annat material under lacken.

Detta är någonting jag Tror och magkänsla, rätta mig gärna om jag har fel ni andra som svarar smile

Mvh Andro

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
30 november 2010
Inga problems, epoxy och väv håller lätt, sen blir det säkert repor i klarlacken men du kan ju inte bygga om bilen bara för att det är snö på backen tongue

Rock'n Roll

Sök