Dålig laddning Bmw e39 523?

MartinF
30 november 2010 · 372 Inlägg

Hejsan. Tänkte jag frågar lite innan jag beger mig ut i det myggfria vädret och förfryser både det ena och det andra.

Jag har en bmw e39 där någonting inte riktigt stämmer till 100%, ska försöka beskriva så gott jag kan.


-Bilen har xenon.

-Jag har ett billjud på totalt ca 1500wrms, ett batteri. Spelar dock sällan max så klarar mig nog på ett batteri.

-Batteri->slutsteg samt kaross->batteri sitter 50mm2 med pressade kabelskor.

-Vid ca 70% volym på musiken börjar halvljusen märkbart blinka

-Då antispinnen jobbar så blinkar halvljuset i takt med antispinnen.

-xenon helljus tar ca 15sekunder på sig innan de lyser med full kraft (är väll lite väl mycket?).

-Har testat med relä till både hel och halv med ström taget från en tjock pluskabel från botten på motorutrymmet utan någon större förbättring förutom att helljusreläet slog till/från ett par ggr i sekunden (blinkade) Så funderar på om helljusrelät knasar sig men det har ju inget att göra med halvljuset?

-Batteriet verkar inte riktigt ladda så mycket som det borde



Batteriet vet jag inte är i topskick men jag bytte för ett år sedan och det har tappat kapacitet ganska snabbt så det är väll bäst att försöka gå till botten med varför innan jag köper fler batterier.
Det jag funderar mest på är om det är kontakten på jordkabeln chassi->kaross eller generatorn som inte riktigt vill vara med längre?

Skulle vara underbart ifall jag fick lite hjälp att bli klok på detta.

Mvh Martin.

Senast redigerat av Martinfyhr (30 november 2010)

Kavli Motborgare
1 december 2010 · 1 099 Inlägg

Vad har du för laddspänning då?

-- K

MartinF
1 december 2010 · 372 Inlägg

Mellan 13,8 och 14

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang