2108
Sök

Volvo 740 skjuter säkringar

1 926 Inlägg
2 december 2010
Trådstartare
Ja som topic.

Så börja det: Åkte på motorvägen och bilen började rycka smått, frikopplade och gasa till. Bilen tvärdog. Tittade säkringarna och såg att säkring nr 1 har gått, byter och bilen startar. Går ca 4km till och tvärdör igen. Samma säkring, nr 1 har gett sig och jag byter den. Nu börjar problemen på riktigt, säkringen går så fort jag vrider nyckeln till läge II.

Jag trodde att det var bränslepumpen så jag bytte den samt satte i en ny säkring. Vred om nyckeln och körde på startmotorn en stund. Pumpen surrade men sen "poff" så gick säkringen. Nu gick ytterligare 6st säkringar så fort jag vred om nyckeln till läge II. Jag behöver alltså inte försöka starta bilen.
Har bytt relä men det är samma problem.

Detta är bytt  Bränslepump, massa säkringar och ett relä utan framgång.

Vad kan vara fel?

Large Cap
1 816 Inlägg
2 december 2010
Kollat jordkabeln till pumpen?

Drive It Like You Hate It
335 Inlägg
2 december 2010
Vilken pump har du kollat? Kabelbrott till pumpen under bilen?

Mvh

___ Life´s A Bitch Then You Die ____

1 926 Inlägg
2 december 2010
Trådstartare
Jag har inte kollar jorden ännu, hann inte sist.

Pumpen som byttes ut var den under förarstolen..

Drive It Like You Hate It
335 Inlägg
2 december 2010
Okej, men kolla jorden o kablarna, kan ju va kabelbrott med tanke på väglag osv..

Mvh

___ Life´s A Bitch Then You Die ____

227 Inlägg
3 december 2010
Kolla så du inte har jord i säkringshållaren, har du det så är det bara börja leta kortslutning

Hjultomte
1 500 Inlägg
3 december 2010
Bara o ducka o vänta tills den har slut o ge den en jävel smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

52 Inlägg
3 december 2010
låter som om de kortslutar helt klart någonstans.... bara att kolla med multimeter............. sätt inte i en spik nu och kör....tongue haha hade en kompis som gjorde de och bilen bran upp efter 1 mil wink

1 926 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
TooS skrev:
Bara o ducka o vänta tills den har slut o ge den en jävel smile

Biljäveln har fått en o annan jävel, så det är nog den som ger tillbaks nu kanske.. cool

Ska kolla kablarna till bränslepumpen imorgon.. O kolla med en multimeter.

1 926 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
Uppdatering:

Idag har jag sett över diverse kablar, hittade ingenting som såg skumt ut.

Sprutade in startgas i insuget och då hoppade bilen igång, men dog snabbt igen.

Plockade isär fuelrailen och körde på startmotorn för att se om den pumpade fram bensin, snustorrt. Flåsade inte heller någonting.

Jag misstänker nu att det är den bakre pumpen i bensintanken som spökar alternativt att det är tätt någonstans. Vad tror ni?

NOTERA: Idag gick ingen säkring öht, även efter många startförsök. Sist gick säkringarna så fort jag vred nyckeln..

Sök