Hur ändra klocka i Ford gia C-max?

Torgilsman
5 december 2010 · 35 Inlägg

Hejsan!
Kompisen har en Ford C-max från 2005 och han/vi har ett problem. Det verkar helt jävla omöjligt att ställa in klockan på bilen. Är det någon som har haft samma problem eller vet hur man löser det? smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 december 2010 · 17 486 Inlägg

Kolla i instruktionsboken. Rätt enkelt faktiskt!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Banksy
5 december 2010 · 86 Inlägg

om allt annat skiter sig. gör bilen strömlös så klockan nollställs å lägg på ström vid kl 00 00

En öl.. brukar leda till fler öl.
Torgilsman
6 december 2010 · 35 Inlägg

Dieselsmurfen har en enastående logik faktiskt! Anledningen till att jag har lagt upp denna tråden är att jag har läst i instruktionsboken och det har inte fungerat. De har tillochmed pratat med verkstad när den servats och de vet inte hur man gör.

Banksy: Det är en bra idé, problemet är bara att man får göra om det när sommartiden kommer osv.

VectraGTS
19 december 2010 · 123 Inlägg

Tja vilken stereo har du i bilen????Är det stora Sony eller det vanliga stereo.om det är stora stereon så justerar du klockan genom färddatorn,om det är vanligt då er det längst när på höger sidan av stereon det stor klock,trick på den o sen med pilarna som är i mitten bläddrar man.Är det något du undrar skicka en PM så fixar vi detta,jag jobbar på ford i LDKP

Vectra OPC
Audi S4 (1992)
elinpinglan
28 juli 2012 · 2 Inlägg

hej hej,
hittade denna gamla tråd när jag googlade efter samma problem. Har precis köpt c-max -05 och fattar överhuvudtaget inte hur man ändra klockan. Läste Vectra GTS svar här nedan men fixar ändå inte det. Hjälp, please! :-)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 juli 2012 · 17 486 Inlägg

Googlade och hittade detta:

"you press and hold menu until TA appears, press menu 5times and this display should show flashing, use volume dial to adjust hours then press > button and the minutes will flash, again use volume dial to adjust press > and it will go in to date and do same thing to adjust date"

Hoppas det är till hjälp... TS orkade ju inte skriva hur hon/han löste det vilket var synd...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
elinpinglan
31 juli 2012 · 2 Inlägg

Tack! Ska göra ett försök, hoppas det funkar! :-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang