Vad är det dummaste ni sätt i trafiken?

Germax
24 april 2005 · 12 086 Inlägg

Det är ju mkt men en sak som slår allt va i vintras..
Kommer i en korsning på genomfarten, kollar in mötande bil som är en saab 900ng med hela taket fullt med snö, vid inbromsning mot rödljuset så far all snö ner över rutan, och då menar jag ett 10 cm tjockt lager packad snö på hela rutan! Jag höll på att garva ihjäl mig! big_smile

Senast redigerat av Fkoff (24 april 2005)

mrcelica
24 april 2005 · 1 639 Inlägg

Kvinnfolk som försöker fickparkera är alltid roande. lol

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
carnageman Rallyförare
24 april 2005 · 1 075 Inlägg

Gamla gubbar i rem-johans står nog för en stor del av dom dummaste sakerna jag har sätt...
I allmänhet så är dom passiva förarna överrepresenterade bland dumheter...

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Daniel
24 april 2005 · 671 Inlägg

Mitt inne i stan vid en 4vägskorsning med trafikljus står jag och väntar på grönt. Det blir grönt från vänster och gubben som står där och ska svänga börjar åka. När han kommer in en bit i korsningen så ser han det röda ljuset som är för bilar som ska åka rakt över korsningen, givetvis så stannar han då mitt i och väntar på att det ska bli grönt.

Humlan
24 april 2005 · 238 Inlägg

mr_celica skrev:
Kvinnfolk som försöker fickparkera är alltid roande.

Det som är mer roande är att se karlar gapa som fågelholkar när kvinnfolk faktiskt lyckas fickparkera....wink

A B E C E D E
chrizz Administratör
24 april 2005 · 11 783 Inlägg

Daniel skrev:
Mitt inne i stan vid en 4vägskorsning med trafikljus står jag och väntar på grönt. Det blir grönt från vänster och gubben som står där och ska svänga börjar åka. När han kommer in en bit i korsningen så ser han det röda ljuset som är för bilar som ska åka rakt över korsningen, givetvis så stannar han då mitt i och väntar på att det ska bli grönt.

haha, har vart med om det en gång också. Han bara stod där mitt i korsningen, och jag stod ett par bilar bakom, när man väl inser att han faktiskt kommer stå där så börjar jag och många andra i ledet gå lös ordentligt på tutan wink

Som det temprament man är född med så är det inte lätt att hålla tillbaka svordomarna i den situationen, men strax efter kan man ju bara skratta åt det big_smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
JeLu
24 april 2005 · 15 Inlägg

Såg en gammal tant köra in i en vägbula i typ 80 km/h med en liten fiat, det small som f*n hehe. hon flög upp i taket big_smile sen stannade hon vid vägkanten... stackars tant big_smile det var svårt att hålla sig för skratt.

mrcelica
24 april 2005 · 1 639 Inlägg

Humlan skrev:

mr_celica skrev:
Kvinnfolk som försöker fickparkera är alltid roande.

Det som är mer roande är att se karlar gapa som fågelholkar när kvinnfolk faktiskt lyckas fickparkera....wink

Ingen risk att jag gapar, känner en tjej som backar 24 meter bil och släp lika lätt som många kör framåt med personbil. Så visst finns det undantag, men dom är få haha

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Humlan
24 april 2005 · 238 Inlägg

mrcelica skrev:

Humlan skrev:

mr_celica skrev:
Kvinnfolk som försöker fickparkera är alltid roande.

Det som är mer roande är att se karlar gapa som fågelholkar när kvinnfolk faktiskt lyckas fickparkera....wink

Ingen risk att jag gapar, känner en tjej som backar 24 meter bil och släp lika lätt som många kör framåt med personbil. Så visst finns det undantag, men dom är få haha

Känner vi varandra??? wink

A B E C E D E
mrcelica
24 april 2005 · 1 639 Inlägg

Humlan skrev:

mrcelica skrev:

Humlan skrev:

Det som är mer roande är att se karlar gapa som fågelholkar när kvinnfolk faktiskt lyckas fickparkera....wink

Ingen risk att jag gapar, känner en tjej som backar 24 meter bil och släp lika lätt som många kör framåt med personbil. Så visst finns det undantag, men dom är få haha

Känner vi varandra??? wink

Hehe, du är alltså ett "undantag" ??? smile

Du brädade mig ju med antalet behörigheter i alla fall... wink

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Humlan
24 april 2005 · 238 Inlägg

Har några år på nacken vad det gäller yrkestrafik, allt ifrån taxi till bil och släp. Det dummaste man har träffat på på vägarna har varit sådana som överskattat sin egen förmåga att framföra sitt fordon. Har kommit först fram till olyckor vid några tillfällen och dom som kört har oftast varit någon som kört för fort eller inte tagit hänsyn till trafikanter i närheten. Det dummaste har varit en som smällde under en omkörning och sen skyllt på att den han mötte inte bromsade för att släppa fram honom.Han bara skulle om på hårt trafikerad väg med få luckor. Han kör handikapputrustad folkabuss idag. Statistiken säger att stor procent av olyckorna på svenska vägar är fartrelaterade och alkoholrelaterade och det finns ju en anledning till att försäkringspremierna är höga för vissa ålders - och könsgrupper och också geografiska områden till viss del. Har kört tungviktare de senaste 18 åren och man upphör aldrig att förvånas över attityd och likgiltighet inför andra på vägarna.

A B E C E D E
JohnnyN Rutinerad medlem
24 april 2005 · 1 938 Inlägg

Det dummaste jag har sett i trafiken var när tjej som var ute och övningskörde körde rakt över en rondell lol han körde rakt upp på den eftersom läraren hade sagt att hon skulle köra rakt fram big_smile

RAVEN_80
24 april 2005 · 140 Inlägg

Rattfulla människor kör för jävla roligt, synd bara att de asen utsätter andra för faror

Better to burn out than fadeaway!
Cliffjumper
29 april 2005 · 37 Inlägg

Mest irriterande jag sett har hänt vid två tillfällen, kommer inte ihåg om d är samma bil, men d har varit en "äldre herre" iaf.
Kommer ut på accelerationssträckan...ökar farten...ser att bilen framför bromsar....OCH STANNAR !!....

*suck*

carnageman Rallyförare
30 april 2005 · 1 075 Inlägg

Finns inget häftigare än tjejer som kör rally & folkrace.

Det gäller att lära sej från början:
Mina kids ska definitivt syssla med motorsport, oavsett kön :-)
Köper en lite puffy till dom när dom lärt sej använda benen och börjat gå :-)

Humlan skrev:

mr_celica skrev:
Kvinnfolk som försöker fickparkera är alltid roande.

Det som är mer roande är att se karlar gapa som fågelholkar när kvinnfolk faktiskt lyckas fickparkera....wink

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
BoraV6
2 maj 2005 · 677 Inlägg

Jag mötte en kärring i Volvo (daf) 340. Och det är väl inte så himla illa. Men problemet var ju att jag mötte henne i en rondell!

carnageman Rallyförare
2 maj 2005 · 1 075 Inlägg

Igår såg jag en gubbe i en 244 som kom ifrån macdonalds kungens kurva och skulle upp mot E4-norrgående påfarten.
När han skulle köra ut höger brevid rondellen så kom det trafik i den andra filen ifrån rondellen.
Först stod han still i vårat köfält sen när han tillslut gasade ut i filen så kom en jeep cherokee i vänsterfilen OBS skulle fått plats 3 jeepar i dom 2 filerna..
Gubben fattade inte att han kom ut i en egen fil och..........
........KÖR RAKT ÖVER JORDENS KANTSTEN OCH UPP PÅ GRÄSMATTAN BREVID VÄGEN......

Gissar att han (av trafikmässighetsskäl) inte längre ska ha körkort...

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
airam
2 maj 2005 · 390 Inlägg

när jag var i örebro en sväng och skulle hämta 244an från lacken så låg vi på en tvåfilig väg med mitträcke o grejer så körde en gubbe ut från nå köpcentra och svängde ut i fel körriktning så de blev tokkaos efter vägen men han verka ändå inte fatta att han körde fel, när vi åkt lite längre mötte vi dock två poliser i ilfart smile

Ford Mustang Mach I "Pappas bil" (1973)
Ckosworth Mr
2 maj 2005 · 607 Inlägg

Har sett väldigt mycke. Mest störande är väl folk som backar på motorvägen för att dom missat en avfart, kör åt fel håll i rondeller eller kärringar/kepsgubbar som ligger och bromsar i uppförsbacke skitskoj de när man kommer med 60 ton...

Men de roligaste(lr sorgligaste) som hänt var när en gammal gubbe med sin tant var ute och körde, då fick gubb skrälle kramp i höger benet och kunde inte ta bort benet från gaspedalen, för att göra en lång historia kort, färden slutade med att gubben slog sönder oljetråget mot en refug så att bilen nöp och så var den färden över...

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
S_D_Karlsson
2 maj 2005 · 111 Inlägg

Va med om en liten rolig grej i vintras som polisen gjorde.. Kom å rabba för fullt med caddyn smile mötte polisen.. dom bara stirra på mig.. kort därefter råka ja hamna bakom den polisbilen å helt plötsligt gjorde polisen en handbromsvändning mitt inne i stan rakt framför mig med deras V70. Inga blåljus lr nånting på. Han se att poliserna smålog lite åsså fortsatte dom i samma hastighet (typ 45km/h) fast åt mitt motsatta håll. Verka som om polisen är lite leksugen ibland med..hehe smile Mötte dom några fler gånger under kvällen å såg att dom smålog lite åsså fick man såna här "jag kan också" blickar tongue

Anders Karlsson
BMW 520D E60 "Tiffany" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang