2709
Sök

"teori" B körkort, Hur tänkte ni?

Skrap
2 098 Inlägg
7 december 2010
Trådstartare
2ooSX skrev:
Tänkte att det är inte hela världen om man misslyckas en gång.. bara boka ny tid? smile

Ja, det är klart smile men hade varit kul och få godkänt på första försöket smile

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

Skrap
2 098 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Tog körkort i somras, och var också riktigt nervös smile Tänkte innan, herregud, vad ska jag göra om jag misslyckas? Vad händer? TÄNK om jag misslyckas?!

Men så slog det mig, att skulle det gå åt pipan är det bara att försöka igen, svårare är det inte smile Man skall nog inte tänka så mycket på vad som kan hända, utan mer lägga energin på att plugga och när dagen väl är kommen ta det lugnt och inte stressa smile

Så mitt råd är precis som de över sa, ta det lugnt, och tänk noga! Låter det första alternativet bra så finns det kanske ett bättre längre ner wink Och tänka logiskt, många regler är uppbyggda logiskt smile

Många pluggar Tyvärr för stunden för att klara provet, men det är ju inte det som är det viktiga, det viktiga är att du vet hur du ska bete dig även när du står med kortet i handen wink

Tack så mycket för svaren!

Garage Mupp
128 Inlägg
8 december 2010
man tänker logiskt wink ända vägen till lyckat resultat..big_smile

132 Inlägg
8 december 2010
jag läste boken 2 gånger..  !!   och klarade det på tredje gången...  =P

>< Volvo ><

560 Inlägg
8 december 2010
Jag läste inget i boken utan gjorde enbart sådarna datatester som jag köpte av körskolan... kuggade första gången eftersom jag trodde de skulle gå vägen ändå tongue dumt gjort! Plugga och sätt de på första!!

Satte de på andra gången eftersom jag gjort över 100 tester, fick panik av att kugga de första gången smile

btw: När man klickar på "Rätta" så står de typ, "är du säker", sen "Är du helt 100 på att vill vill avsluta osv. de gav mig panikångest haha
Senast redigerat av Wilsgaard (8 december 2010)

huh?
10 427 Inlägg
8 december 2010
Tänkte mest att göra klart provet så fort som möjligt. Har för mig att det tog 15min,
men klarade det med 2-3 poäng över gränsen. Dock var en klasskompis på den tiden
lite übermensch och gjorde det på 15min och fick full pott. wink

Skrap
2 098 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
Team_Dark skrev:
man tänker logiskt wink ända vägen till lyckat resultat..big_smile

tackar

Skrap
2 098 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
Wilsgaard skrev:
Jag läste inget i boken utan gjorde enbart sådarna datatester som jag köpte av körskolan... kuggade första gången eftersom jag trodde de skulle gå vägen ändå tongue dumt gjort! Plugga och sätt de på första!!

Satte de på andra gången eftersom jag gjort över 100 tester, fick panik av att kugga de första gången smile

btw: När man klickar på "Rätta" så står de typ, "är du säker", sen "Är du helt 100 på att vill vill avsluta osv. de gav mig panikångest haha

Kan tänka mig att du kände så smile tackar

Skrap
2 098 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
steifan skrev:
Tänkte mest att göra klart provet så fort som möjligt. Har för mig att det tog 15min,
men klarade det med 2-3 poäng över gränsen. Dock var en klasskompis på den tiden

Då var du på läst då smile

huh?
10 427 Inlägg
8 december 2010
JofooN skrev:
steifan skrev:

Då var du på läst då smile

Det var jag nog (2003 tongue). Läste Trafikkunskap som valbar kurs på gymnasiet innan också,
kanske spelade roll.

492 Inlägg
8 december 2010
bara ett pluggtips, jag läste igenom boken 1 gång, efter man genomfört de så
var de bara läsa igenom de där sammanfattningarna som fanns i boken ett par gånger.
Sen så gjorde jag en massa datafrågor, klarade det på första..

Nervös i väntan på provet men under provet så va de bara köra på
samt nervös när man klicka "rätta"

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
8 december 2010
Jag var rätt nervös och som vanligt halvstressade jag igenom frågorna, när jag var klar hade jag 10min kvar och ägnade dom å att gå igenom svaren.

Har du läst på ordentligt så har du inget att oroa dig för och det är faktiskt ganska lätt, är det nått du inte vet så är det som nämnts tidigare uteslutningsmetoden och logiskt tänkande som gäller

Rock'n Roll

1 228 Inlägg
8 december 2010
Vad är det att vara nervös inför? Ett ganska lätt prov med väldigt uppenbara svar, alla svaren finns förövrigt i "körskoleboken". Personligen anser jag att de som kuggar på teoriprovet kanske borde omvärdera om de skall sitta bakom ratten eller ej. Detta förutsätter ju att man plugget. Går man dit och skriver provet utan att ha läst på ngt är det ju en helt annan sak.
Senast redigerat av master_lars (8 december 2010)

998 Inlägg
8 december 2010
Var jätte nervös inför teori provet, kunde knappt sova, men det gick bra 5 poäng över godkänt. Men inför uppkörningen var jag inte ett dugg nervös.
Allt jag gjorde var att skriva några små prov på körskolan och sen skrev jag upp och klarade det på första försöket, Läste aldrig i min teoribok, öppnade den 1 gång sen aldrig mer. Tänkte så logiskt som möjligt.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted&#65279; for the sake of wanteness.

Rumpmas
3 860 Inlägg
8 december 2010
Som inför vilket prov/tenta som helst. Ändå inte särskilt nervös, snarare som vanligt lite extra alert och taggad. Man har pluggat mycket och läser på sina anteckningar ända in i provsalen för att sedan göra 95% av testet på en fjärdedel av tiden man har på sig och sedan sitta och klura och tveka på de man är osäker på. Jag tror också alltid att det gått sämre än det gjorde. Tror jag att jag skrivit 90% rätt får jag i regel ett resultat på 95% etc. I teoriprovet kan man dock bara ha rätt eller fel och ingenting lämnas åt lärarens egen tolkning av ens svar.

/Skrivit ca 30 tentor på högskolenivå.
Senast redigerat av Andromeda (8 december 2010)

1 271 Inlägg
8 december 2010
själv var jag mest nervös när jag väll satt uatn för å sedan när man fick gå in var det inga problem. fast det kändes lite dumt när man gick fram först å tanten sa att jag hade klarat det lite väll högt. då vände sig ca 15 pers mot mig med döden i blicken. kan till lägga att jag inte ens öppna min körskolebok eller tog några lektioner gjorde allt privat. bara boka tider å gjorde de helt enkelt big_smile

13 Inlägg
8 december 2010
Jag var nervös så att jag skakade, klickade igenom provet på en kvart med uteslutningsmetoden, vilken resulterade i 62/65 rätt big_smile Blev ganska chockad

Skrap
2 098 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
JoXter skrev:
bara ett pluggtips, jag läste igenom boken 1 gång, efter man genomfört de så
var de bara läsa igenom de där sammanfattningarna som fanns i boken ett par gånger.
Sen så gjorde jag en massa datafrågor, klarade det på första..

Nervös i väntan på provet men under provet så va de bara köra på
samt nervös när man klicka "rätta"

Tack så mycket! smile

Skrap
2 098 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
TenZer skrev:
Jag var rätt nervös och som vanligt halvstressade jag igenom frågorna, när jag var klar hade jag 10min kvar och ägnade dom å att gå igenom svaren.

Har du läst på ordentligt så har du inget att oroa dig för och det är faktiskt ganska lätt, är det nått du inte vet så är det som nämnts tidigare uteslutningsmetoden och logiskt tänkande som gäller

Tack så mycket! smile vet nu att jag ska tänka logiskt!

Skrap
2 098 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
master_lars skrev:
Vad är det att vara nervös inför? Ett ganska lätt prov med väldigt uppenbara svar, alla svaren finns förövrigt i "körskoleboken". Personligen anser jag att de som kuggar på teoriprovet kanske borde omvärdera om de skall sitta bakom ratten eller ej. Detta förutsätter ju att man plugget. Går man dit och skriver provet utan att ha läst på ngt är det ju en helt annan sak.

Tack så mycket! smile

Sök