3896
Sök

Tändspole volvo 745 -92

Gymnasieutbildad däcksparkare
382 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
tändspolen gick åt h*lvete på min 744 -88 som jag ska sälja i delar och jag vill se så allt funkar innan jag säljer något. så jag tänkte att jag testar den från min 745 -92a men på -88an sitter den vid höger framfjäder och är den runda modellen men på -92an går kablarna till en fyrkantig "modell" som sitter vid luftburken. är det tändspolen och passar den på min -88a? hmm

ska försöka ladda upp bild när jag kommer hem!

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

P o r s c h e
1 700 Inlägg
8 december 2010
Du ska ta en spole från en -92 och sätta i -88?

Nej det går inte. Spolen från 92:an ingår i rextändningen och har integrerad tändmodul, medan 88:an har ez118k och en vanlig traditionell spole

382 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
Bensinskallen skrev:

Nej det går inte. Spolen från 92:an ingår i rextändningen och har integrerad tändmodul, medan 88:an har ez118k och en vanlig traditionell spole

okej men går det med en från -90?

P o r s c h e
1 700 Inlägg
8 december 2010
4-stroke skrev:
Bensinskallen skrev:

Osäker på om 90 är regina/rex, men det ser du ju ganska direkt på hur spolen ser ut. Annars kan du ta från vilken 240, äldre 740 eller 940 som helst bara det är standardspole. Finns ju några till udda modeller med bendixsystemet.

382 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
4-stroke skrev:
Bensinskallen skrev:

Osäker på om 90 är regina/rex, men det ser du ju ganska direkt på hur spolen ser ut. Annars kan du ta från vilken 240, äldre 740 eller 940 som helst bara det är standardspole. Finns ju några till udda modeller med bendixsystemet.

Min bror åker 740-90a med den tändspolen jag vill ha så ska fjäska lite så jag kanske får låna den lite:P

Sök